Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Penang

Door: yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

17 Mei 2010 | Maleisië, George Town

hallo lieve allemaaal,

Pankor hebben wij afgesloten met een heerlijke bbq aan het strand.Garnalen,kippepoten,verse vis...om je vingers bij af te likken.

Wij zijn in de ochtend vertrokken naar George town " penang".
Eerst met de boot toen met een bus. de bus had dit keer geen lekkende airco en stopte gelukkig niet overal . We hadden voor de verandering eens een top reis. In Panang aangekomen moesten we met de bus naar ons hotel
tja, makkelijker gezegd dan gedaan!!

We wisten welke bus we moesten hebben maar niet waar we eruit moesten. De chauffeur al helemaal niet!!! Gelukkig waren er twee studenten die iedereen via de telefoon aan het werk gingen zetten en zo wisten we hoe we eruit moesten.

Angekomen in onze hostel werden we ontvangen door een jonge eigenaresse. Zij is van huis uit architect en heeft dit pand helamaal opgeknapt.
Het pand bestaat uit een living room en 2 kamers.
Wij verblijven hier met mensen uit New Zeeland.
het is een top ding

S'middags heeft ze ons nog naar de tempel gebracht kek lok si. Boedisten tempel...geweldig mooi.

S'avonds zijn we gaan eten bij de Thai hier om de hoek. We zitten in een wijk waar bijna geen toeristen zijn. Het stikt hier van de hawker stalletjes en hippe eet tentjes.

Vandaag zijn we op pad gegaan op de stad te verkennen. De gastvrouw is zo aardig dat ze ons elke keer ergens dropt en we bellen en ze pikt ons weer op.
We hebben vandaag veel gezien de liggen buda, diverse tempels ( o.a. waar de film anna and de king is opgenomen)en de moskee. Waar ons yo helemaal gesluierd in moest.

De man die ons rondleide was een fanaat moslim.
Hij wilde ons bekeren maar daar stak ik een stokje voor. Zweete me dood, in dat gewaard en voelde me net een carnavals atractie.

Hij beweerde dat het goed is als je er zo bij loopt en deelde ook nog een folder uit.
Heb m ff verteld dat ik niet in sprookjes geloof en uitgelegd dat ik het er niet mee eens ben. De toer was gauw afgelopen.

Na dat we vonden dat we wel genoeg hadden gezien, ben ik een salon binnen gegaan om mijn voeten eens goed te verwennen. 2 uur lang een masge aan onderbenen en voeten en keurig in de lak. En dat voor maaaaar 11 euro...( dus vet,begin hier maar een salon!! dan ga ik hier wonen
Vanavond zijn we bij het hawker stallejt "de chinese" wat afgaan halen. Er zijn namelijk diverse.
Maar wij wilde spring rolls ( kleine loempiaas)dus vandaar chinees. Er staan diverse stalletjes waar je dan moet bestellen. Het stalletje van ons was mega druk. AAngezien we moestgen wachten en Maarten tegenwoorig veel horeca ervaring op doet heeft hij nu geholpen te bakken en de afwas met de tandloze afwasser gedaan. Foto's komen later.

Nu gaan we ons voor bereiden om morgen 6 a 7 uur in de bus zitten om naar de oostkust te gaan.
Eerst naar Kota bahru?? en dan 6 dgn naar het eiland.

Geen idee of we daar kunnen mailen wat je kunt er ook niet bellen en pinnen...dus , mochten jullie met smart zitten te wachten op onze avonturen, zal je echt ff moeten wachten. Maar wie weet!!! maar wie weet kunnen we een rook signaal uit sturen...

dikke kus uit het bloed hete Penang!!!

• 17 Mei 2010 - 18:36

Henk.:

Ja Ja wat boft die pannekoek toch weer.

• 18 Mei 2010 - 19:10

Kaatje:

Het luie zweet is er nu ondertussen toch wel uit????? Geniet ervan, het is er prachtig zo te horen. Hiero wordt het ook langzaam warmer (al 20 graden zegt Piet Paulusma). de hulstjes

• 21 Maart 2013 - 12:11

Nel:

Hallo vakantie gangers hier een berichtje uit het koude Nederland.
    Het reisverslag is leuk geschreven zoals het beschrijft is het mooi land.
    Liefs Nel en geniet.