hallo vanuit een regenachtig kota baharu - Reisverslag uit Kota Baharu, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu hallo vanuit een regenachtig kota baharu - Reisverslag uit Kota Baharu, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

hallo vanuit een regenachtig kota baharu

Door: yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

19 Mei 2010 | Maleisië, Kota Baharu

hallo lieve allemaal,

Zijn nog steeds in de lucht...dus nog even een up date..

Gisteren zijn we vertrokken uit Penang met een super de luxe bus naar kota baharu. Voordat we vertrokken nam de gast vrouw ons mee om te ontbijten. Ze nam ons mee naar een indisch eettentje. We kregen pannekoeken gevuld met kip en saus.
Doe mij maar yoghurt met muslie..De pannekoek was heerlijk en Maarten nam uiteraard mijn vulling wel over ha ha..

De bus was nog geen 5 minuten onderweg of knalde over een stoeprand waardoor de chauffeur direct moest stoppen.

We keken elkaar aan en dachten nee he, dat begint al goed. We moeten nog 6 uur in de bus.
We begrepen van de chauffeur dat zijn wieldop kapot was maar nog wel kon rijden, pffff.

De reis ging verder helemaal top, filmpje waar we geen snars van verstonden en wat drinken helemaal top!!!!

AAngekomen op het station moesten we nog even met de taxi om naar
PASIR BELANDA te komen. Dit resort is van Harry en zijn vrouw die 4 jaar geleden dit zijn begonnen.Het ligt midden in de kampong. Het resort bestaat uit 6 huisjes en zie er prachtig uit.

We zijn s'avonds gaan eten bij de acher buurvrouw die ook kooklessen geeft. Hebben heerlijk in haar tuin gegeten. Daarna heerlijk op de veranda wat zitten lezen en kletsen met 2 andere nederlanders.( die we morgen ook treffen op het eiland).

Vandaag toen we opstonden regende het als een gek en tot nu toe nog steeds. We zouden gaan fietsen door de kampong maar we zijn met een taxi rond gegaan.

Zijn eerst naar een oude man geweest die vliegers maaktje,hij zat daar in een oud huisje en maakt de vliegers om te verkopen aan de winkels in de omgeving. Jammer dat we ze niet mee konden nemen.

Daarna zijn we naar een vis fabriekje gegaan waar men viskoekjes maakt, na 5 tellen was ik er klaar mee...wat een stank. Zaten allemaal van die "garnalenpellsters" de vis aan t ontpellen waren...ba ba.
wel leuk om te zien!!

Ik had ballonnen meegenomen en vroeg of de chauffeur bij een kleuterschool kon stoppen.

Hij stopte bij een klein schooltje en we mochten naar binnen. Eerst waren de kleintjes allemaal erg verlegen maar toen
Maarten de ballonnen begon op te blazen duurde het niet lang of werd hij zo wat omver geduwt.

De kids vonden het prachtig en waren helemaal blij.

Daaarna naar een kleine werkplaats gegaan waar men zilver maakt. Het mocht geen naam hebben, maar top om te zien dat men met bijna niks geweldig dingen van zilver kon maken.

Uiteraard moesten we van de chauf echte nasi uit deze streek eten. We moesten ons langs een lange tafel bewegen en zelf pakken wat we wilde er stond van alles.
Uiteraard eten ze hier met hun handen, en alleen met rechts, met de linker doen ze ik weet niet wat, maar mogen ze niet mee eten.

Nu, zitten we heerlijk op de veranda en wacht Maarten op zijn massage en gaan we vanavond ergens in de kampong sate eten!!!

Morgen vertrekken we naar het eiland..heerlijk 6 dagen bakken en braden, wie weet tot schrijfs en anders tot later.

dikke kus

• 19 Mei 2010 - 06:36

Cees:

Hee luitjes,

Als jullie willen weten wat ze met hun linkerhand doen, misschien een ruiktestje?? hahaha

ff serieus: ziet er allemaal top uit zoals je het beschrijft. Geniet er nog even van!!

greetz vanuit 16 graden in Nederland

• 19 Mei 2010 - 06:39

Martie Anneke:

Geniet nog maar lekker van de zon.
    Tot pinksteren kunnen wij ook een beetje genieten van de zon, daarna weer onder de 15 graden.Veel plezier nog.

• 19 Mei 2010 - 07:32

Agnes:

wat goed dat je aan ballonen had gedacht!
    Geniet nog even van jullie laatste weekje,wat gaat dat toch snel....
    xxx

• 19 Mei 2010 - 11:01

Nel:

HALLO LIEVERS.
    Wat maken jullie een mooien reis.
    hier in Holland knapt het weer aardig op.
    Leuk die ballonen voor die kinderen,ze zijn daar niet veel gewend.
    daar hoef je hier niet meer mee aan te komen.
    Maarten en Yolan tot het volgende bericht.

• 19 Mei 2010 - 11:25

Tante Ienemien:

Hallo Maarten en Yolan,

Echt een superreis die jullie maken. Nou nog ff bijkomen op een mooi eiland en dan begint het gewone leven weer. Geniet nog even van de rust en alles wat daar bij hoort. Heel goede reis terug. Zal blij zijn als jullie weer veilig aan de grond staan in Nederland.

Lieve groetjes

• 19 Mei 2010 - 17:15

Hennie&Job:

En met de linkerhand......
    veeg je je billen af(is onrein,dus Niet(!) mee eten. Veel plezier lieverds en tot de volgende mail. kus J&H

• 19 Mei 2010 - 18:37

INA:

Dit is fantastich wat Maarten en jij zo alles beleven.ik kan hier zo van genieten.mischien als ik naar Cuba ga zijn er ook vele leuke vehalen.Yojan de filmtjes.heeftGert op een cd gezet.Geweldig leuk dit is lachen.groetjes mam.

• 20 Mei 2010 - 13:34

Sil & Eric:

haha, je moet ver van die linkerhanden blijven haha.
    Klinkt goed al dat lekkere eten en die prachtige plekken. Leuk dat jullie zo veel ondernemen!!! Geniet nog en een dikke zoen!

• 20 Mei 2010 - 14:22

Anne-Marie :

:-), krijg straks toch geen dia-avond he??? Heb ik zo'n bloedhekel aan.

Maar zal blij zijn als jullie weer terug zijn.
    Duurt veels te lang

• 20 Mei 2010 - 18:19

Kaatje:

Heb je Jan Smit nog gezien bij de vis en garnalen???

• 20 Mei 2010 - 21:21

INA:

Garnalen pellen en een glaasje wijn dat is O zo lekker.Maarten ballonnen blazen voor die kids dat is GEWELDIG.Yogurt met muslie kom je maar bij je.Moeder eten .Samen op de Veranda.Maarten nog een massage.Ik zie het zo voor mij.NET ALS IN DE FILM.Tot de vogende mail Veel kusjes Mam.

• 21 Mei 2010 - 08:23

INA:

Een vraagje .Is het mogeluk dat jullie nog een vingerhoede voor mij kunnen scoren bedankt al vast groetjes.DIKKE KUS.

• 24 Mei 2010 - 20:16

Alma:

Klinkt allemaal geweldig! Geniet er nog maar ff van. En Yootje, ze vroegen bij de toppers waar die lange blonde was........
    dikke kus van Alma en de mannen

• 25 Mei 2010 - 12:56

Margot:

't zal ook eens allemaal normaal gaan... Dat zit er gewoon niet in als je met Yo op stap bent:) Geniet nog lekker ff van de laatste paar dagen en goede reis terug, zonder verassingen!