nog ff een berichtje voordat we vertrekken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu nog ff een berichtje voordat we vertrekken - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

nog ff een berichtje voordat we vertrekken

Door: yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

27 Mei 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

goede morgen Nederlanders,

Nog even een teken van leven voordat we vandaag aan onze terug reis gaan beginnen...helaas!!!

We hebben een top week gehad op perenthian island.
Om er te komen moet je met een speedboot er naar toe, je hebt het idee dat je nieren in je nek belanden, wat een snelheid.

Bij aankomst wordt je op het strand afgezegd en werden we verwelkomd door onze Gary.
We wisten van te voren dat het een super plek was en dat het erg primitief zou zijn. Dit alles klopte als een bus.

DE plek was en is super, maar bij aankomst van onze hut dachten we even dat we mee deden aan expeditie robinson(wat hier namelijk is opgenomen)de hut was verder erg netjes maar had veel kieren en gaten. Aangezien het eiland uit strand en oerwoud bestaat begrijpen jullie dat er zeker diverse beesten aanwezig waren, en die ons s'nacht een bezoek brachten, niet alleamaal te gelijk!!!.( slangen,ratten,eekhoorns,verannen,super grote spinnen)
Gelukkig hadden we wel een normale "toilet"...
Maar zoals ik al beschreef maakte de plek alles goed.

Er staan 6 huisjes en er is verder op dit stukje niemand aanwezig. Het eiland heeft uiteraard meer baaien met hotelletjes, maar die kun je alleen bereieken met een boot.

De mensen van wie het hotel is zijn super aardig en kunnen ontzettend lekker koken.
De heleweek hebben we top gegeten en is maarten weer opgewicht!!!

Onze dag indeling bestond uit hangen in een hangmat, eten, snorkelen, (voor onze deur was een huisrif). Tijdens het snorkelen zag je diverse beesten, schilpadden, haaien ( niet gevaarlijk, maar je schrikt je dood de eerste keer)veel koraal, het leek wel een aquarium.

Nu, denken jullie vast dat het een weekje was met bijna geen belevenissen, maar helaas.

Ook op een eiland is er uiteraard alijd een plek waar je s'avonds een keer naar toe moet om te feesten(klein ibiza,waar ze in de jaren 60 zijn blijven hangen).
De boys van het hotel( het is een fam. hotel dat gerund wordt door Debby en haar zonen en aanhang)nodigden ons uit samen met nog 4 om er naar toe te gaann.

Zo gezegd zo gedaan, een rare gewaarwording, uitgaan zonder hakken.
Ja. jullie lezen het goed, we gingen op onze blote voeten. Eerst door het water om in de boot te komen en toen ff varen.
Aangekomen bij Longbeach, zijn we gaan zitten op matten en kregen we monkey drink aangeboden.'
Ik kan jullie mede delen dat dit niet uit ranje bestaat, maar uit pure wodka. Ik ben na een slok gestopt. Maar met Engelsen om je heen en Maarten begrijpen jullie hoe de avond zich voortzette.
ER werd een waterpijp besteld, mee gezongen( groot woord) op de muziek( speelde een live band).

Aangezien ik uiteraard ook eens geveld moest worden door de buikloop, moest het uiteraard die avond gebeuren. Op zich niks mis mee maar wel als je op een toilet moet die niet door trekt en geen papier aanwezig is...Nou ik denk dat ze er nu nog over hebben, maar ik was het kwijt en de helpot liep over. Me kond ben ik maar in de zee gaan afspoelen, je moet wat. We hebben er vreselijk om gelachen.
Toen het rond een uurtje of 2 werd ging het regenen en onweren dus moesten we als een speer terug.

Eerst moest de boot vooruit geduwd worden ivm de eb. Daarna konden we terug varen. Zeik en Zeik nat werden we. Iedereen had vreslijke lol, maar ik bestierf het zowat. Mega onweer, dronken stuurman, de man die moest navigeren was zo haai als een garnaal, en verder was ik samen met een ander meisje de einig die nuchter was. Nou, hier kennen ze het word BOB niet.
Elke keer als het donderde en bliksemde riepen ze in koor " prachtig, geweldig, wat een uitzicht, Oud en nieuw is er niks bij.
Gelukkig zijn we heel aangekomen en ik kan je vermelden dat ik nog nooit zo blij ben geweest.

De andere belevenis was het rescue schilpadden eieren.

We zaten heerlijk s'avonds in de hangmat met een biertje en keken rustig naar de sterenhemel tot dat er een gast als een gek naar binnen rende om iemand te halen.

Wat was er aan de hand.:
Er was een schilpad het strand op gekomen en was bezig met een gat aan het graven om zijn eieren te werpen.
Wanneer ze worden opgeschirkt of iemand met een zaklamp erop schijnt denken de schldpadden dat het dag is en gaan ze terug de zee in.

De lampen van de huizen moesten uit en de jongens moesten hun witte shirt uit trekken. We zijn er dicht bij gaan zitten en wat een prachtig gezicht. Dat beest slaat met zijn poten het zand omhoog en graaft +/- 1.80 een gat om haar eieren te leggen.
Toen ze klaar was zagen we pas hoe groot ze was, enorm ( als je met ze zwemt heb je dat niet in de gaten).

Niks vermoedend zaten we nog dit schowspel na te bespreken tot dat de boys ons vertelde dat we aan eht werk moesten.
Sorry....

We moesten de sporen uit wissen,en de heuvel gelijk maken zodat de eiren rovers niet konden zien dat hier eieren waren.
Het blijkt namelijk dat men elke avond ( als het vollemaan is,voornamlijk) langs de kust met een bootje varen en als ze een spoor zien, dan komen ze aan wal om ze mee te nemen.
Men krijgt namlelijk 150 euro voor 1 ei.
Men verdeind hier niks dus vandaar dat men dit doet.

Tijdens het vegen kwam er een booot aan en het leek wel of we in een film zaten.
We moesten me ze allen achter de bomen zodat ze niet konden zien dat we bezig waren.
De boot stopt en scheen op het strand.
Aangezien we net waren begonnen, konnen ze nog de sporen zien.
Ze schenen met hun lampen, maar vaarde gelukkig door.
De boys van het hotel vertelde dat ze s'ochtends terug komen of binnen een paar uur.
We hebben snel alles gedaan en je zag niet meer waar de eiren lagen.

Uiteraard hebben we nog een aantal uren gezeten om wacht te houden, maar gelukkig ging het regenenen en daardoor kon men helemaal niks meer zien.
Het was een vreemde gewaarwoording om van zo dichgt bij te sien dat men voor geld alles dood kan maken.

Ze maken niet alleen de eieren dood maar men jaagt ook op de haaien.Ze komen dood leuk's'ochtens langs om te vragen aan de hotel eigenaar of hij hem wil kopen om te serveren.
Aangezien de politie erg corupt is is hier weiinig aan te doen.
Maar zins kort zijn de eigenaar met zijn zoons en andere mensen druk bezig omdit onder de aandacht te brengen.

Zoals jullie lezen hebben we dus genoeg beleefd. Deze ochtend gaan we nog even een horloge voor
Maarten scoren en uiteraard voor yo schoenen.
Lieve allemaal tot snel in Nederland..

ps:

Mam, ik heb je vingerhoetjes

Pannekoek, maandag kun je weer met je vriend koffie drinken!!!

• 27 Mei 2010 - 06:30

Anne-Marie:

Nou, benieuwd of je verder nog iets beleefd hebt :-)).

Doe voorzichtig op de terugreis. CU soon.

• 27 Mei 2010 - 08:16

Roland En Ingeborg:

Ha Yootje en Maarten, leuk die schildpad! Dat maak je niet gauw meer mee! Fijn dat alles goed is met jullie. Hoop op een behouden terugreis. Goede reis en geniet nog van de laatste momenten van jullie vakantie.

• 27 Mei 2010 - 13:11

Yvonne:

Tjonge jonge wat een mooie belevenissen achter de rug en helaas weer richting het "gewone leven" hier in NL. Goede reis en tot kijk weer, liefs Yvonne

• 27 Mei 2010 - 14:17

Georgina:

Wow - wat een bijzonder vakantie is het geweest zeg.....fijne reis naar huis en geniet nog lang van jullie herinneringen - maandag weer lange broek en hoge hakken (nee Maarten - jij niet!!!)

• 27 Mei 2010 - 14:57

Peter En Karin:

We hebben genoten van jullie reisverslag. Geniet van de laatste zonnestralen, en we spreken elkaar als jullie terug zijn. Dikke kus en knuffel uit Helmond.

• 27 Mei 2010 - 22:49

INA:

Zat er geen zeiltje op het bootje.dan had jij terug kunnen varen als nuchtere BOB,

Het lijkt wel Pasen dan gaan ze hier ook eieren verstoppen

Lief dat je een vingerhoedje voor mij hebt gevonden.

Goede reis ik spreek of zie jullie binnenkort.

Knuffel en dikke kus