Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Delhi - Reisverslag uit Delhi, India van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Delhi

Door: Yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

15 Maart 2014 | India, Delhi

Verslag vanuit Delhi...

Op de 14 de zijn we in alle vroegte aangekomen in t hotel in Delhi.
We hadden ons voorbereid op poep op de stoep en koeien, en toeterende auto's
Maar niks van dat alles was waar, toen we uit de auto stapte was t een en al schoon en stil!!
Het hotel is en klein stads hotel in een mooie wijk.
Na een paar uur te hebben geslapen , hebben we Harry maar eens laten komen.
Harry is onze vriendelijk chauffeur..en wie maakt je vakantie altijd goed, idd Harry van de sunweb,! Dus vandaar dat hij omgedoopt is in Harry

Harry pikte ons op en bracht ons naar akshardham tempel.
De tempel is een verbazingwekkend kunstwerk vol prachtige sculpturen die uitsluitend met oude technieken aangemaakt zijn.
De tempel bestaat pas zins 2005.
Helaas mochten we binnen niet fotograferen maar t was prachtig.
Daarna gingen we naar Lotus tempel. Prachtige tempel wel erg stil je mocht niks zeggen!,
Daarna gingen we door na bangha sahib gruruclawxara
Dit is een tempel waar de sikh zitten. De mannen met de tulbanden.
Dit was echt fascinerend . We gingen met Harry ook ff naar de gaar keuken.
Hier maken ze namelijk eten voor iedereen die langs komt.
Wij hebben t overgeslagen maar t was geldig om te zien

S avonds zijn we lekker op tijd in ons mandje in gegaan!!

Dag 2 15 maart

Na een lekker ontbijt stond de heer van travel spirit klaar voor ons met alle papieren voor komende week.
Ik kan niet anders zeggen wat netjes het geregeld is, ze hadden ook al 2 x gebeld om alles te controleren of we te vreden waren ik bedoel maar.
Na de uit leg gingen we met Harry en gids de stad verder verkennen.
Allereerst gingen we naar jama mashid de grootste moskee in india. Het staat midden inde ouwe stad, in de wijk chandi chook.
Na het bezoeken van de tempel gingen we in een riksja verder de stad in,
We hebben Krim gelegen van t lachen . Blij dat we nog leven.
Als een gek fietste hij overal door heen.
Overal riksja's , auto's, en idd de koeien, 100 de mensen welkom in oud Delhi.
We gingen naar de kruiden markt.
Ik kreeg een spontane hoest aanval, die kruiden zijn zo scherp dat t meteen op je lucht wegen slaat.
We gingen met t mannetje samen even lopen, ik wist niet wat ik zag de tijd heeft stil gestaan!!
Toen we verder wilde fietsen mocht hij niet verder van de politie, hij moest de banden op pompen. Ik bescheurde t, ze crossen als gekken overal door hee. En geen politie te zien. Maar als je band niet hard genoeg is pompen!!

Na geweldige riksja tour door oud Delhi wat veel indruk op ons achter liet gingen we verder naar de red fort,daarna na parlement house , en een bezoek aan crematieplaats ghandi.
Na al dit moois werd t tijd voor een lunch.
Harry bracht ons naar een prachtig restaurant.. Heerlijke lunch gehad.
Volgens de obers was t niet scherp...na de eerste hap kwam t stoom al uit me oren.
Toen ze dat zagen kwamen ze met yoghurt aan...heerlijk !! De hitte was wag.
Na de heerlijke lunch brachten we nog een bezoek aan humyuns tombe en outab minar.
Het was een ongelofelijke mooie dag met geweldige bezienswaardigheden.
Tot nu toe kunnen we niet anders zeggen dat we Delhi eremoord vonden.
Oké!, het is wat vies maar als je daar door heen kijkt dan zie je veel moois.
De mensen zijn zo aardigen vriendelijk had ik niet gedacht.
Wat ik ook niet had gedacht dat ik zelf hier geld kan verdienen,
Overal moet ik met mensen op de foto,! Lijk wel een ster hahah.

Morgen op naar jaipur..vroeg uit ons bed, dit heeft alles te maken met het festival dat overmorgen is. Hollifest..dat is een color festival. Alle sis maandag dicht en alle Indiërs zitten onder de kleuren en zo haai als een garnal
Vandaar dat we morgen wat dingen gaan doen en vroeg weg moeten.
Ik ben benieuwd naar t feest!!

Lieve mensen we genieten volop en ik kan alleen maar zeggen tot nu toe is t geweldig. Dikke kus

Verstuurd vanaf mijn iPad

• 15 Maart 2014 - 18:37

Mam Frieling:

HARRY die weet AALes veel plezier xxx

• 16 Maart 2014 - 10:11

Henk:

Ziet er goed uit pannekoek.
    Veel plezier daar al die weken.

• 16 Maart 2014 - 10:59

Fred:

Dat wordt roze haar me komende weken! Enjoy!!

• 16 Maart 2014 - 19:53

Karolien En Wijnand:

Hoi Jo en Maarten, wat een prachtig verslag, een genot om het te lezen, alsof we er zelf bij waren.
    Fijn dat jullie zo genieten van al die bijzondere gebouwen en mensen. Wij kijken al weer uit naar het volgende verslag, heel veel plezier bij jullie volgende trip, groeten van Wijnand en Karolien Have fun xx

• 16 Maart 2014 - 22:40

Nel:

Het verslag was heel leuk om te lezen.
    Ik geniet met jullie mee.