3 de verslag 17 maart Jaipur en Amber - Reisverslag uit Jaipur, India van yolan en maarten - WaarBenJij.nu 3 de verslag 17 maart Jaipur en Amber - Reisverslag uit Jaipur, India van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

3 de verslag 17 maart Jaipur en Amber

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

17 Maart 2014 | India, Jaipur

Verslag vanuit Amber/jaipur maandag 17 maart 2014

Liggend aan t zwembad met uitzicht op fort Amber en een hoop herrie doe ik mijn tweede verslag.

De herrie is altijd in india maar vandaag is t hollyfestival. Iedereen gaat uit zijn plaat de haren en kleding zitten onder t verf.
Drinkende mannen en zo gek als wat!! Prachtig gezicht.,,
We laten t feest even aan ons voorbij gaan op aanraden van onze locale chauffeur. Niet slim op op straat te gaan . Wat luisteren we toch goed. !! Maar een dagje aan de pool is ontzettend vervelend hahah

Zondag zijn we in alle vroeger vertrokken vanuit Delhi naar jaipur. De rit duurde 5uur. Onderweg verveel je je niet.
Koeien, geiten, brommers, kamelen van alles op de weg en langs de weg t is een levendige film. Je weet niet wat je ziet.
Rond 11 uur kwamen we aan in Amber, en pikte we onze gids op.
Een leuke jonge vent die geen goed te verstaanbaar was en zonder funny accent.
Hij bracht ons naar de Amber fort. Niet te beschrijven hoe mooi.
Het mooiste was wel de vertrekken van de maharadja en zijn slaapkamers met duizenden spiegels.
De gids vertelde alles zo goed dat we nu alles weten wAt een prachtig fort het is en geweldig uitzicht. Na den paar uur rond te hebben gelopen werd t tijd voor een lunch

De lunch was heerlijk en konden er weer tegen aan.
Op naar jaipur de roze stad vanwege de roze zandsteen krijgt de stad exotische sfeer. Jaipur is bijzonder fascinerend.
Het schitterende paleis van winden, vijf verdiepingen hoge gevel getooid met honderderlei fraai beschutte venstermenu balkons lijkt t groter dan t is. t water paleis en jantar mantar.
Jantar mantar is echt geweldig. Als we thuis zouden horen we gaan naar een grote omheinde ruimte met achttien enorme stenen astronomische meetinstrumenten , tussen 1782 en 1734 zijn gebouwd was ik gaan shoppen.
Maar het was echt zo indrukwekkend de uitstraling van een geheimzinnige futuristische beeldentuin. De jantar mantar is een van de vijf gelijkmatige observatoria die sterrenliefhebber jan Singh in heel noord india lied bouwen.

Na dit we dit allemaal hadden aangeschouwd op naar t hotel.
Daar werden we vriendelijk onthaald door een prachtige portier in een prachtige uniform.
De kamers zijn super groot en moet maarten zoeken in t bed.
Na een goede douche op naar een schoenen en stoffen winkel zodat Harry gratis kon slapen.
Mijn maat schoenen hadden ze niet, maar de man stond er op dat ik slippers paste.
Ze zijn van geweldige kwaliteit dus t rekte wel mee...
Ik keek m nog aan van schat dat lukt niet...maar oké jij je zin.
En toen knap!,!, ik zei t toch badmuts dat t niet kon. Allibababa keek mee aan en maarten kon je weg dragen na dat Ali bababa zei , het is echt goeie kwaliteit is , en later wel zou passen hahahah.
Oké, onze Harry kon gratis slapen en wij konden gaan eten.

We hadden weer een top dag gehad en in t hotel onder een genot van heerlijk bak koffie en een lekker Aperitiefje konden we heerlijk slapen

Zoals ik mijn verslag begon het is een heerlijke rust dag aan de pool " rust" tussen aanhalingstekens.
Vanavond gaan we eten op de rooftop restaurant ik ben benieuwd en wat zou ons morgen weer van avontuur te wachten staan.
Want een ding is zeker india is volop avontuur!,

Liefs yo en maarten

• 17 Maart 2014 - 09:50

Mary:

Leuk de mooie verhalen weer te lezen! X

• 17 Maart 2014 - 09:54

Lesle:

Ahh wat tof allemaal!! Ik ben jaloers, ik zit hier nu in mn up bij Vrumona. Super gezellig ;)
    Benieuwd naar jullie volgende verhaal. De fotos op FB zijn ook al prachtig!

xxxxx

• 17 Maart 2014 - 10:26

Mam:

heerlijk een dagje zwemmen,dat is genieten.De fotos zijn prachtig .Wachten op jullie nieuw verhaal,Groetjes xxx

• 17 Maart 2014 - 11:29

Anita:

Yo en maarten,

Ik zie het voor me, mooi beschreven, leuk om te lezen! Liefs

• 18 Maart 2014 - 11:14

Nel:

Wat beleven jullie veel ,en wat schrijft Yolan het leuk.
    Ik geniet er van.
    liefs Nel.

• 20 Maart 2014 - 21:23

Ks Massages:

Wat leuk om jullie te volgen...nog veel reis plezier...

• 21 Maart 2014 - 11:01

Alma:

Wat een geweldige verhalen weer. Zie jullie al helemaal staan met die slippers en dat manneke.
    Jij een halve meter groter en hij maar z'n best doen om iets te verkopen voor maat 43.
    Dat manneke heeft weer voor een jaar genoeg aan verhalen over die gekke hollanders waarschijnlijk. Veel plzr nog lieverd. Ga zo door met schrijven Yo: geweldig!!!! Liefs van Alma en de mannetjes. Kus ook voor Maarten.

Tags: Amber