Reisverslag nummer 5 - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Reisverslag nummer 5 - Reisverslag uit Lumbini, Nepal van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Reisverslag nummer 5

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

26 Maart 2014 | Nepal, Lumbini

Verslag nummer 5
Varenasie naar nepal.

Als ik aan t verslag begin zijn we beland in nepal!!
Maar eerst de belevenissen varenasie.

Zoals ik al eerder had beschreven was harry vooruit met onze koffers in de auto een helse rit van 11 uur had hij voor de boeg.
Wij vlogen hem te gemoed in een uurtje.
Harry stond ons met een big smile op te wachten in varanasie om ons na t hotel te brengen.
De vlucht was top alleen ben ik dit keer aangesproken op mijn praten ,door een dame uit Israël die achter mij zat in t vliegtuig. Ze gaf aan dat ik niet tijdens de vlucht mocht praten want ze moest bidden. Ik dacht eerst dat ze een grapje maakte maar dat was zeker niet t geval.
Toen ik weer wat praatte met maarten begon ze weer!!
Gelukkig was de vlucht maar een uur, want een mens.
Ik en een uur me mond houden pfff...

Na de belevenissen van t vliegtuig kwamen we aan in t hotel.
We kregen een prachtige kamer, alleen wat we toen nog niet wisten was dat we naast de lift sliepen. Conclusie hele nacht op en neer!!
Volgende dag mochten we een andere kamer, mega groot top.

Die ochtend zijn we varanasie gaan bezichtigen. Niet t oude gedeelte maar eerst andere kant van varanasie.
De universiteit met een oude tempel, museum, de wijk saket , de ruïnes van budha, een cultureel dagje was t .
Daarna zijn we achter ons hotel gaan eten in een prachtig restaurant met harry.
Vroeg t bed in omdat we om 5 uur er uit moesten om
met een boot de ganges op te gaan.
Jongens wat een belevenis, ik kan t bijna niet beschrijven.
Honderden mensen die een duik nemen in t vuile heilige water. Diverse rituelen komen voorbij. Wat een bood trip geweldig, wat anders als over de rijn varen!!

Na de trip gingen we door de smalle straatjes!! Ook dit was een belevenis, vooral het ontwijken van koeienstront viel niet mee.
Na deze belevenis terug naar t hotel voor een ontbijt en ff wat bij slapen, zonnen.

Eind van de middag gingen we naar t avond ritueel en crematie bij wonen.
Eerst gingen we met de riksja dwars door de oude stad, wat een chaos was dat! Aangekomen bij de plaats waar elke avond ceremonie plaats vindt stonden en zaten mega veel mensen. In alle kleuren en geuren
Wij zijn op een bootje gestapt en eerst na crematie gevaren.
Tegenwoordig worden de lijken niet meer in de gangas gegooid. Alleen als je zwanger bent en als je een slangen beet hebt gehad.
Na dit hele schouw spel te hebben aanschouwd zijn we gevaren naar de plek waar de priesters hun ceremonie uitvoeren. Zo iets hadden wij nog nooit gezien wat geweldig.
Niet te geloven wat je ziet!!
Al die mensen die uit hun dak gaan. Wat zijn wij dan toch nuchtere nederlanders!!

Na t schouwspel t bed in want de volgende dag weer om 5 eruit om naar nepal te vertrekken.
De rit is in km maar 380 km, maar als ik zeg dat je er 9 uur over doet, dan kun je wel raden wat voor weg het is. Het lijkt wel een oorlogs gebied, wat een wegen niet te beschrijven.
Aangekomen bij de grens in nepal, moesten we naar de emigratie om stempels te halen. Een chaos daar!! Harry kon ons niet afzetten door dat alles vast stond . Hij haalde een riksja zodat we daar met onze tassen in konden. Onder tussen belde harry naar onze nieuwe chauffeur dat we er aan kwamen. Met pijn in ons hard namen we afscheid van onze harry, de topper!!
Ingestapt in de riksja, kwamen we niet meer bij.
We zaten met onze tassen met ze tweeën in een te kleine riksja, en we kwamen geen meter verder, puinhoop!! Alles stond vast. Maar t lukte de man om kris kras erdoor te komen.
Aangekomen bij de emigratie dienst waren we snel aan de beurt. Dit kwam omdat wij via de reisagent in varanasie hadden begrepen dat de visum via t web nu moest worden aangevraagd. Dat hadden we snel gisteren met hem gedaan.
De andere niet dat scheelde enorm veel tijd. De heren van de emigratie waren zo blij dat we t hadden gedaan , we hebben heerlijk met ze gelachen.
Stempels er in en de grens over.
Nu met remin de nieuwe chauffeur, mooiere auto maar doe ons harry maar.

Het hotel is echt een hotel om een nacht te slapen en veder te reizen nepal in, dat gaan we dan ook morgen doen.
T hotel zit vol budha gangers!!
We zitten nu tussen de nonnen weer is wat anders.

Nepal is al direct anders en rustiger.. Heerlijk hoor!!

India was geweldig, onbeschrijfelijk, inspirerend,indrukwekkend, mooi van lelijkheid . Morgen gaan we de avonturen van nepal beleven

Trusten voor nu en tot snel liefs yo en maarten

• 26 Maart 2014 - 17:33

Nel:

Maarten en Yolan wat een fantastisch reis.
    Was de crematie niet naar om dat tezien.
    Ik heb de foto's gezien kleurrijk.

Liefs Nel.

• 26 Maart 2014 - 18:07

MAM:

HOI ik ben zo blij voor jullie dat alles zo fantastisch is.Het reisverslag is niet te geloven zo indrukwekkend IK heb er van genoten af en toe best wel spanend .Maar YO EN MAARTEN avontuur waar jullie voor gingen.Geweldig.Groetjes .Veel liefs xxxxx

• 28 Maart 2014 - 15:10

Mam:

Ik heb ze gevonden fantastisch bedankt gr. veel liefs xxxxx