Verslag 6 Chitwan pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Verslag 6 Chitwan pokhara - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Verslag 6 Chitwan pokhara

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

30 Maart 2014 | Nepal, Pokhara

Verslag nummer 6
Deel 1 lumbini - chitwan
Vandaag wederom t wekkertje zetten bijna uitslapen, om 7 uur eruit!!
Vandaag met onze nieuwe chauffeur verder nepal in op weg naar t natuurpark chitwan.

De eerste stop was in lubini de plaats waar budha is geboren.
Het is de plaats voor de monniken en nonnen.
Toen wij er waren er mega veul monniken te gek om te zien. Wat een rustgevende plek!

Na t bezoek gingen we verder met onze reis. Onze nieuwe chauffeur rijdt nog rustiger dan jou mam!! Haha.
Maarten heeft verteld dat er genoeg power inzit om in te halen. Hij dacht dat we niet van hard rijden hielden. Maar daarna na ging i als een speer onze ramon .
Aangekomen aan de rand van t park zitten we in een hotel in t dorpje sauraha. Een klein plaatsje aan de rivier. We slapen in houten huisjes.
Bij de rivier hebben ze diverse lounge stoelen staan en zit je heerlijk.

Deel 2

Chitwan safari!!

Op t moment van schrijven zitten we in pohkara het lijkt wel t gardameer..

Maar eerst even de safari.
Om 6:30 gingen we samen met gids en chauffeur in een jeep op pad. Het begon al direct goed. In de boom lag een luipaard was te gaaf om te zien. De gids liep er heel rustig heen om een foto te maken. T beest werd waker en klom uit de boom ik had t niet meer dood eng!!
Na t dit geweldige tafereel gingen we verder. Die ochtend hebben we zo veel wild gezien neushoorn, beer, krokodillen, prachtige vogels,buffels,het was echt te gek.
Eind van de ochtend terug om van de lunch te genieten en 's middag op de rug van de olifant t oerwoud in.
Dit was echt een belevenis omdat de dieren ons niet ruiken maar de olifant en zo konden we zo dicht bij de dieren oog in oog met moeder en kind neushoorn echt te gek.
Het was zo te gekke dag in de natuur s avonds afgesloten in een kleinrestaurantje..
Chitwan is zo mooi en rustig prachtig.

Volgende dag op weg naar pohkara ..de weg er na toe was zo mooi dwars door de bergen. Wat een uitzicht.
Pohkara is een plaats waar enorm veel trekkers kommen om de bergen in te gaan.
Dat doen we dan niet, maar een boot tocht en een wandeling langs te meer is prachtig.
We genieten volop in deze plaats, nepal is hier wel erg modern net gardameer!!
Heerlijk eten hier, wandelen en vanavond ga ik maar eens wat tasjes scooren.

Morgen gaan we naar katmadu ben benieuwd.. De vlucht os sl geboekt om een uur rond de Mountevers te vliegen ik ben zo benieuwd ..

Tot in kathmadu

Lief ons

Verstuurd vanaf mijn iPhone

• 30 Maart 2014 - 10:07

Mam:

D it is echt een hele belevenis met al die wilde dieren te gek.Nu op naar de Mountevers ,Goede vlucht Veel liefs xxxx

• 30 Maart 2014 - 16:33

Nel:

Het was weer een leuk verslag om te lezen.
    Nog veel mooien dagen.

Liefs Nel

• 30 Maart 2014 - 19:45

Ineke:

Wat een belevenissen. Jullie komen toch wel heelhuids terug hè met al die enge dieren. Nog veel plezier samen. Liefs.

• 30 Maart 2014 - 22:49

Eric & Sil:

Wat gaaf allemaal! Echt weer een reis om nooit te vergeten. Geniet nog! X

• 31 Maart 2014 - 14:24

Anita:

Weer mooi om te lezen, geniet er nog even van! xxx