daar zijn we weer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu daar zijn we weer! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

daar zijn we weer!

Door: yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

07 Mei 2010 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo lieve allemaal

Vandaag moesten we eigenlijk een smoking aan schaffen voor Maarten. We zijn vandaag in het hotel Traders aangekomen. Het hotel ligt precies achter de Petronas torens. Dit hotel hadden we geboekt om ff te relaxen. Voordat we morgen de busch in gaan.

Wat we niet wisten was dat we vanaf 17.00 uur borrelen konden met diverse lekkere dingen. We hoorden bij binnenkomst dat een spijkerbroek en slippers niet gewenst was...moesten erg lachen.
Uiteraard had ik gelukkig mijn hakken nog in de tas gegooit en een pittig jurkje. Ons maarten, henbben we maar in zijn nette afrits broek gestopt.
Op dit moment zit hij achter de cocktails en de happen en ik zit heerlijk aan de wijn.
Moet wel zeggen dat het wel ff lekker is zo hotel na de belevenis in Malekka.

Eergisteren zijn voor 2 dagen en 1 nacht naar Melakka vertrokken om is ff te kijken wat de Nederlanders er acher hebben gelaten.
We waren om 6 opgestaan om met de bus van 8 te kunnen vertrekken. De bus was een lekker oud barakkel maar hij bracht ons met gierende banden naar Malakka.
aangkomen in Malakka werden wij door een klein lief mannetej van het hotel . Het hotel ligt in de oude wijk , achter china town. Het is een hotel met 4 kamers wat vroeg een antiek huis was. ERg leuk iingericht en ontzettende aardige mensen. Na dat we de spullen op de kamer hadden gelegd zijn we naar het het gedeelte gelopen waar je veel kunt zien uit de VOC tijd.

Om het ons zelf makkelijk te maken hadden we besloten om in een riksja te gaan. Uiteraard zijn die voor 2 personen maar ik kon er net in met die vent van me. Dit was nog niet het ergste.
Die arme man moest berg op met ons 2 in het bakje, het zweet gutste van ze kop en joost mag weten waar nog meer. Ik dacht echt dat i van ze fiets ging vallen, 112 konden we wel indrukken. Halverwe vroeg Maarten of hij moest fietsen maar het antwoord was nee1!!. 2 uur heeft hij met ons rond gefietst. De volgende dag heb ik nog even gekeken hoe het met hem ging!!! hij leefde nog. Het is een geweldig leuke plaats, gek om in een kerk te lopen en graven te zien met oud nederlands schrift. S'avonds hebben we nog een rondvaart gemaakt( hoezo toeristen!!!).

S' avonds zaten we lekker te eten tot dat we werden verwelkomd door een kakkerlak. Schrok me te pletter, het beest liep voor me voeten langs en werd door de bediening weg gejaagt. Ik dacht, nog lekker dan hij zou maar op tafel lopen.
10 min later was dit ook het geval!! jullie begrijpen ik was klaar met eten.
Ondanks dit was het super lekker

Vanochtend heerlijk ontbeten en met een betere bus terug naar KL om een relax dag te hebben!! dat lukt heel erg goed zie verhaal hotel boven.

Morgen gaat het wekkertje weer lekker vroeg en hebben we een pittige reis voor de boeg 3 uur bus en 3 uur varen.

Lieven allemaal bedankt voor de reacties en ik ga nu uiteraard weer aan de wijn...

liefs van ons!!

• 07 Mei 2010 - 10:56

Anne-Marie:

Woehaaaaaaa, pis in mijn broek. Jullie dubbelgevouwen in een Riksja.

Wijn??? Zit verdorie aan de warme chocolademelk me te vervelen achter mijn buro.

Spreek jullie snel weer!!!!!

• 07 Mei 2010 - 11:33

Helga:

He, dit is echt leuk om te lezen, gezellig hoor.
    Fijn dat jullie het zo gaaf hebben. Vanzelfsprekend maak jij en de jouwen natuurlijk weer van alles mee!
    Geweldig. Ben benieuwd naar de foto's, jammer dat het niet lukt om ze erop te plaatsen maar.....bij onze eerstvolgende afspraak ga ik ze vast zien!.
    He, geniet ervan, groet aan Maarten en een dikke kus, VEEL PLEZIER

• 07 Mei 2010 - 11:42

Hennie&Job:

Dank!! wat een leuk verslag weer. Met z'n tweeën in die riksja oef...
    arm mannetje! Gaan hier ook maar aan de wijn!
    Van het weer word je hier niet goed.... laterrrr
    XX

• 07 Mei 2010 - 12:04

Nel :

Hallo hier weer een reactie.
    Jullie maken wel wat mee.
    Dat borrelen had ik ook wel mee wllen maken[in stijl].
    Groetjes en geniet maar lekker.
    Klaas en Nel.

• 07 Mei 2010 - 12:07

Peter En Karin:

Terwijl de regen hier met bakken neervalt en het bar koud is, vermaken wij onze prima met jullie belevenissen.Moesten weer even terugdenken aan vorig jaar op Bali toen we met z'n allen ( 6 + rolstoel) opgepropt zaten in die taxi die ons naar restaurant Jepun bracht. Was maar goed dat het toen geen fiets-taxi was.

"hoefde gai nie te werken"gaat zometeen tot vannacht zijn favoriete hobby bij de NS weer doen.
    Veel plezier morgen in de Bush, daar zullen ze ongetwijfeld nog vele leuke "huisdiertjes"voor jullie hebben.
    Lieve groeten uit Helmond

• 07 Mei 2010 - 12:51

Mam Frieling:

een kakkerlak dit is lachen .cocktails wijn en lekker eten.hoe aankomen. samen eenfiets huren is beter voor de lijn. alle gekheid op een stokje.bedank voor d e.2.leuke.verslagen kusjes mam ,

• 07 Mei 2010 - 12:55

Peter & Sharon:

We gaan ook maar ff zo'n reissie boeken. Zomer zit er hier voorlopig niet in. Hier is ook weinig te beleven momenteel, goed om te horen dat jullie het zo lekker hebben! Groetjes

• 07 Mei 2010 - 13:50

Romkje:

Dag Yo en Maarten,

Dank voor jullie vermakelijke verhalen, wat een komische toestand met die Riksja, arme man...maar wel attent van jullie dat je m wilden helpen......
    Heel veel plezier nog en blijf vooral schrijven

liefs van Rom & co xxxxxxxxx

• 07 Mei 2010 - 14:50

Henk:

Nou ik heb het gelezen.
    En haal uit het verhaal dat jullie ons wel erg missen.
    Geniet er maar van want het is zo weer 1 juni
    Hebben ze daar ook pannekoeken ..?

gr . Henk.

• 07 Mei 2010 - 21:03

Yvonne:

Koop eens een afritssmoking, jullie hebben feesten en partijen genoeg, ook daar!
    En Maarten...jij hebt dat joch op die fiets toch wel een hele dikke fooi gegeven ipv jouw hulp op de trappers?
    Nou, geniet van alle beesten en griezels in de bush, wrs was die kakkerlak er nog niets bij..hihi.
    gr. en tot het vlg verhaal weer.
    x Yvonne en familie

• 08 Mei 2010 - 11:42

Ingeborg En Roland:

Nou, nou, dat arme mannetje maar laten fietsen! En dan ook nog bergopwaarts met 2 van die grote Nederlanders! Nou ja, jullie moeten jezelf vooral laten verwennen, daar zijn jullie ook voor op vakantie. Kakkerlakken zijn trouwens best lekker, met een beetje peper en zout. Maar ik hoop dat jullie toch wat anders eten. Veel plezier daar en de groeten aan de sultan.

• 10 Mei 2010 - 07:09

HF & NET:

Echt echte nederlanders! Laat anderen maar fietsen.

Je nichtjes kijken met grote ogen naar je oude fietsbeelden.

Het weer hier is super, nl droog.

xxx
    HF & NET.