hallo vanuit de jungel - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu hallo vanuit de jungel - Reisverslag uit Kuala Terengganu, Maleisië van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

hallo vanuit de jungel

Door: yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

10 Mei 2010 | Maleisië, Kuala Terengganu

hallo allemaal,

Wij hoorden dat het steen koud is in
Nederland daar zouden wij nu wel behoeft aan hebben!!! Hier in de jungel is het bloed en bloed heet.
We drinken op een dag +/- 6 flessen water van een liter weg.
Voordat ik de verhalen over de jungel begin te vertellen eerst even onze reis er naar toe.

Wij zijn op zaterdag 8 mei vertrokken uit Trades hotel in KL.
Na een heerlijk ontbijt in de taxi gestapt om naar de plek te gaan waar de bus zou vertrekken. Idd zou!!!
Want de bus had pech, dit hield in dat we een uur later weg gingen dan gepland. We werden met nog een stel nederlanders in een klein busje geduwd om naar de grote bus te gaan.
Deze stond gepakeerd bij de Maleisiese Kwikfit!!!

We moesten nog even wachten en hop daar gingen we naar Taman negara!!
De bus viel bijna van ellende uit elkaar maar gelukkig verder geen op onthoud.
Aangekomen in Jerantut kregen we een lunch om vanuit daar verder te vertrekken naar Kula tahan.
Voordat je in Kula tahan komt moet je eerst met een bootje.

De boot(tje) is geen love boot maar een houten bootje waar we met meerdere mensen op zaten.
De rit zou ongeveer 3 uur duren. Omdat wij een kapitijn hadden die telkens in slaap viel van de hitte,
werd de rit geen 3 uur maar 4 uur. Ik kan je vertellen dat je dan echt een houten reed krijgt en duffe doos!!

De kerel die de boot bestuurde werd door maarten en een andere jongen vaak wakker gevloten. Wij zagen ons zelf nog ergens tegen aan knallen.
Omdat meneer weer eens bijna in slaap viel liepen we vast en moesten we met ze allen eruit om de boot aan te duwen.Gelukkig geen enge beesten in het water. Maar yo bleef lekker in de boot.
Ondanks de lange rit was het zeer de moeite waard. Onderweg zagen we waterbuffels,apen,diverse volgels, prachtige natuur,veranen.

Als je dan eindelijk bent aankomen met je houeten kont ben je blij dat je uit de boot kan.Dan wil je maar 1 ding naar je hostel of hotel.

Maar helas dat was nog niet het geval.We moesten eerst met onze 2 tassen( nu heb ik minder bij me als anders) over diverse keien lopen om bij de auto te komen en dan nog 2 min rijden.

Eindelijk bij de auto werden wij verwelkomd door iemand van het hotel.
Het hotel is een soort hostel waar we met meerder mensen uit diverse landen (geen Nederlanders)elke ochend en avond eten. uiteraard de verhalen van de dag doornemen.

Het ligt aan de andere kant van de rivier. Het stikt hier van de kikkers en elke avond en nacht hebben we een concert van de kikkers.

Zondag was onze eerste kennis making met de jungel, wij werden door annas opgehaald, onze prive gids. Uiteraard werd zijn naam annanas.
(Jonge student die in zijn vakantie als gids werkt.)

S'ochtends zijn we eerst naar Taman Negara gegaan en hebben we een trekking van 3.5 uur gedaan.
We heb de canopy walk gedaan. Een hang brug in de jungel die normaal langer is maar een gedeelte was gesloten.
De hangbrug is 200 meter hoog en je kon er nu 500 meter op lopen.
Je loopt door de boomtoppen.

Na dat we deze wandeling hadden gedaan en drijf nat waren van het zweet en helemaal kapot zijn we gaan lunchen.

Na de lunche zijn we met de boot naar Lata Berkoh gegaan dit is een plek waar een kleine waterval is hier liggen veel rotsen waar je mooie kunt zwemmen.

Helaas waren er veel bijen dus hop snel het water in en weer eruit en als een gek aankleden.

Tegen 17.00 uur waren we terug en snel even douchen en gezellig met ze allen eten. Het eten is top hier.
S'avond een safari, met ze allen in een auto. Helaas zagen we niet veel. We hebben uilen, wilde zwijnen, wilde katten gezien.
Vogels die alleen in dag licht vliegen en s'aovnds aan een blad hangen. De wilde zwijnen lopen ook op ons terrein, dus niet echt speciaal.

Overdag tijdens het lopen hebben we wel een zonne hagedis gezien en de twisster rups, slang, grote termieten.

Tegen 22.00 uur in ons bed, gebroken van de hele dag. De volgende ochtend dachten we dit wordt vast niet zwaarder als gisteren maar dat hadden we goed mis.
We werden om 10.00 uur opgehaald door annanas.

Hij vertelde dat we een trekking gingen doen die alleen de lokale bevolking deed.
Daar gingen we eerst met de boot en toen aan t wandelen.

Eerst dachten we nog geen probleem, maar na een half uur kwam de eerste opstakel!! we moesten over een boomstam over de rivier,het waren 2 dikke boomstammen en moesten elkaar vast houden. Dit was nog niks voor wat er nog komen zou.

Ondertussen was Maarten volop weer aan het zweten ( aan t einde van de dag 2.5 kilo licher was hij). en liepen we stevig door. Het 2 de opstakel kwam ons al weer gemoed we moesten over stenen springen om naar de andere kant te kunnen. Ik zag dat niet zitten, hop schoenen uit en in het water. Ook weer gered.

Onder tussen vroegen ik me af of we hier straks ook weer langs moesten en dat was zeker het geval, HELP!!

Maar we zijn geen mietjes dus verder met die hap. Alles kleefde aan ons maar dat mocht de pret niet drukken.
Onderweg zagen we 3 keer een slang en werd Maarten vaak door bloed zuigers gegrepen ( zelfs die vinden m leuk) ik had nergens last van.

Het derde opstakel was een stuk touw die door de lokale bevolking was opgehangen en daar moest je je aan vast houden om naar de andere kant moesten. Maarten zag me al vallen maar ook dit ging goed.

Onder tussen al 1 uur gelopen
. Na dat ik diverse stenen op en af was geklauwterd en bij het vierde opstakel zag ik het nite meer zitten.

We moesten over een paar stenen heen springen en de rivier was te diep om me schoenen uit te doen. De gids wilde onze rug zakken en ging ons helpen. Oke..het kleine mannetje woog 51 kilo en liep met 2 tassen waar water een 2 camara's inzaten. We waren al lang blij.

We vroegen ons wel af waar we heen gingen. DE WATERVAL.!!!!

Nou helaas die hebben we niet gezien.
Na 1.5 uur lopen en weer een obstakel over een boomstam heen schuiven en dan weer een paar stenen. Nee, dank je.Het leek wel of ik bij de commando groepen zat. Ik wilde nog wel proberen maar Maarten hield me maar tegen. De gids vond het ook beter. De laatste keer dat hij er was ging het beter. GEEN waterval maar wel een belving rijker en lichter.!!! We hebben het gehaald.
Na de walk heerlijk in de boot terug en rappid shoot. Dacht eerst dat we konijnen gingen schieten maar het is in de boot door kronkel riviertjes en nat worden.

Tegen 15.00 uur thuis. Heerlijk op bed gelegen en toen uiteraard met een biertje achter de computer gekropen. Ondertussen speelt de eigenaar gitaar muziek en trekt er een tropische regenbui voorbij.

Het was een geweldige dag maar ontzettend vermoeiend. Gelukkig kunnne we morgen zes uur lang op ons kont zitten in de bus naar Cammeron Higland!!! waar het een stuk kouder is. Heerlijk ff!! we zijn benieuwd wat daar weer te wachten staat.

Lieve allemaal, ik ga proberen foto's erbij te voegen. Heb een Duiteser aan zijn jas getrokken die zegt dat hij het weet. We zullen zien en jullie ook
Dikke kus van ons en tot later

• 10 Mei 2010 - 10:53

Cees:

Helemaal goed om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben!!

Veel plezier bij het vervolg van jullie reis

greetz,

Cees

• 10 Mei 2010 - 11:01

Anneke Martie:

Het lijkt wel of jullie in een trainingskamp vertoeven in plaats van vakantie.
    Wel super. geniet maar lekker.

• 10 Mei 2010 - 11:12

Femke:

Wat een verhalen zeg. Leuk allemaal. Ook grappig dat jullie tot dusver alles hetzelfde hebben gedaan als wij. Succes met de reis naar Cammeron Higlands want de reis er naartoe is af en toe best een beetje eng op de smalle weggetjes.
    x Fem

• 10 Mei 2010 - 12:05

Hennie&Job:

Lieverds, wel een beetje uitrusten tussendoor hoor!!!Denk aan je "gestel"
    De foto's zijn super!!!
    KnuffelsXXXXXXXX

• 10 Mei 2010 - 12:21

JANSJE:

TJONGE WAT GEWELDIG ZEG. BEN NET TERUG UIT MADEIRA, OOK HEEL MOOI MAAR DIT IS NIET TE VERGELIJKEN. IK GUN JULLIE DIT VAN HARTE. IK HOOP DAT ALLES VERDER HEEL GOED GAAT VERLOPEN. HEEL VEEL PLEZIER NOG MET JE BEIDJES EN PAS GOED OP JULLIE ZELF HOOR. KOM GOED WEER THUIS STRAKS EN DAN HOREN WE DE VERHALEN WEL VAN JULLIE EN MOEDER INA.
    HEEL VEEL LIEFS JANSJE

• 10 Mei 2010 - 13:12

Nel:

Wat een leuke foto,s
    Jullie maken wel wat mee
    Je hoeft niet meer naar de sportschool zo als ik
    dat lees.
    Veel plezier,tot de volgende brief.
    Nel.

• 10 Mei 2010 - 14:34

HF&NET:

Ik zag nog een verborgen fles bij Maarten...

Doe je opa Peter de groeten als je hem ziet. Hij is vlakbij jullie.

mvg
    HF & NET

• 10 Mei 2010 - 15:49

Mam Ina :

wat een geweldig verhaal super.dat jullie zo genieten fantasties .een aanrader zwemvesten.ha-ha.. prachtige foto,s.veel plezier bij de volgende trip .gr knuffel mam.

• 10 Mei 2010 - 16:33

Agnes:

Wat een leuke foto,s!
    Dat jullie er schik in hebben is wel duidelijk...
    Geniet se,
    liefs van ons xx

• 10 Mei 2010 - 18:36

Patrick:

ha ha ziet er goed uit allemaal!!

geniet ervan!!!

• 10 Mei 2010 - 22:25

Tante Ineke:

Hallootjes,

Zelf net terug van ons eiland in de zon lees ik dat jullie het wel heel erg warm hebben. Maar het ziet er allemaal ontzettend gaaf uit daar.
    Geniet er maar lekker van.

Lieve groetjes

• 11 Mei 2010 - 07:39

Dian En Heleen:

Superleuke foto,s tante
    Yo en Maarten!!!
    We gaan zo met oma mee naar Ellert en Brammert.Geniet nog heel erg veel van de vakantie,heel veel plezier!groetjes DIAN&HELEEN

• 11 Mei 2010 - 07:57

Annelies:

Jeetje wat een belevenissn allemaal zeg. Heel veel plezier nog. Kus Ronnie en Annelies

• 12 Mei 2010 - 17:15

Anne-Marie:

OMG!!! Hahahaha, Sjezus. Yo waar ben je aan begonnen. Moet ik alvast een lounge hotelletje voor jullie Googlen voor als jullie terug zijn???
    Net terug met de meiden uit Disney en al zitten zeiken na een dagje rondlopen park. Is peanuts vergeleken bij dit.

Geniet er verder van. Geweldig om te lezen :-)

Dikke kus,
    Anne-Marie