Van sarapique-la Fortuna-ricon de La vija - Reisverslag uit San José, Costa Rica van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Van sarapique-la Fortuna-ricon de La vija - Reisverslag uit San José, Costa Rica van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Van sarapique-la Fortuna-ricon de La vija

Door: yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

03 April 2012 | Costa Rica, San José

Hier zijn we weer...

Gisteren zijn we naar een bus rit van 5 uur aangekomen in cowboy land ricon de vija.
Zittend aan t zwembad heerlijk in me eentje rest is een trekking aan t doen van 4 uur!!

Waar waren we gebleven...de rafting en wandeling in sarapique.

De wandeling was goed te doen met de vogelaars, ik wist niet dat er zoveel vogels bestonden,. Wat ik het mooiste vond waren niet de vogels. Maar de brul aap en groene kikkers met rode ogen. Geweldig zo dicht bij.
De geroete kikker is een nacht dieren slaapt onder t blad van een plant. Vaak langs de water kant. Hij is dan helemaal ingepakt en zie klein groen hoopje. S nachtslot ontwaakt i en is t een geweldig kikkertje,.
In t nationale park zagen we echt teveel om op te noemen.
Terwijl wij overeen hangbrug liepen kwamen de rafters onder langs. Ze genoten vol op Maarten vertelde dat hij t fantaschisch had gevonden met de 2 bejaarden en de jonge godin.
Enorm gelachen en nog wat gezien ook.

S, avond hebben we met ze allen daar gegeten...heerlijk !!

De volgende dag zij. We vertrokken naar la Fortuna , dit dorpje ligt aan de vulkaan. Aangekomen bij t hotel lavas tacotal kon je vanuit je kamer de vulkaan zien.
De vulkaan slaapt. Helaas voor t dorp want door dat er geen activiteit is merkt men dat t toerisme ook afneemt.

Aangekomen ben ik met Dini heerlijke Spa behandeling gaan doen...overheerlijk!,
S avonds naar t dorpje en een beetje daar rond gehangen. Samen gegeten en vroeg naar bed gegaan.
Volgende dag vroeg op om mee te gaan met een dag tour naar cano negro tour.canonegro dit is het vogelrijke grensgebied tussen Costa rica en Nicaragua .we hebben daaren boot gehuurd .
Onderweg er naar toe hebben we enorm veel leguanen gezien enorm groot!!

tijdens de boot trip had ik niet verwacht dat we zo veel mooie dieren tegen zouden komen.
Brulapen, slingerpaden, capucijn aapjes, leguanen, krokodillen, diverse vogels. We hadden heerlijke lunch aan boord . Mocht je ooit naar costa rica gaan dit is zeker de moeite waard.
Eind van de middag waren we terug en zijn we na een heerlijk bubbel bad , die we op de kamer hadden ons gaan klaar maken voor t avond eten. Vanavond zijn we met ze vijfen gaan eten in t dorp. Had een adres van internet geplukt, bij de locale was heerlijk.

Na een prachtige dag uiteraard weer vroeg ons bedje in....een lange bus rit voor de boeg morgen

Zoals ik al zij na de bus rit van 5 uur bereikte we onze haciënda. De tocht was prachtig , je rijdt om t meer van arsenaal heen en ziet een lange tijd de vulkaan nog.
T landschap waar we nu zitten is erg droog. Doré vlaktes.
Bij de haciënda zijn diverse dingen te doen, prachtige trekkings naar watervallen en paardrij tochten.

Van middag ga ik met vier anderen de paard rij tocht maken, ik ben benieuwd.

Adios amigo's .....en tot later

• 03 April 2012 - 18:16

Ineke Maarseveen:

Lijkt me echt een geweldige reis. Maar wel vermoeiend. goed dat je af en toe lekker bij het zwembad blijft. Maarten vermaakt zich vast wel met twee bejaarden en een jonge godin.
    Geniet nog maar lekker samen. Liefs

• 03 April 2012 - 19:08

Mam Frieling:

Geweldig dat jullie het zo naar je zin hebben.Morgen woensdag 4 April ga ik met Antje de Paascruise varen 11 April zijn we weer thuis .Dan lees ik het reisverslag natuurlijk .Reactie plaats ik dan pas 12 April .Veel plezier tot volgende week .Groetjes xxxxxxx

• 04 April 2012 - 19:12

Alma:

Klinkt allemaal geweldig! Ben benieuwd naar foto's. Lukt het nog een beetje qua rug? Dikke kus van ons allemaal; ook voor Maarten. Xxxx Alma