Van ricon de la vieja naar monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Van ricon de la vieja naar monteverde - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Van ricon de la vieja naar monteverde

Door: yootje

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

05 April 2012 | Costa Rica, Monteverde

Op het moment dat ik dit verslag zit te schrijven ben ik aan t bij komen van een drukke maar geweldige dag in monteverde...wat we hebben gedaan ga ik straks uitgebreid vertellen.

Eerst nog even het verhaal in ricon de la vieja af vertellen.
Zoals ik had verteld waren we in cowboy land.
De bedoeling was dat we met ze vieren zouden paard rijden maar ik was een beetje moe en ben heerlijk bij t zwembad gebleven ff bij tanken.
Maarten is gegaan met de rest en t was fantastisch.
Hebben een uurtje op een knol gezeten en waterval en mooie omgeving gezien.
S avonds lekker gegeten en ons bedje in ...

De volgende ochtend vertrokken we naar monteverde.
Onderweg naar monteverde heb je uitzicht over de heuvels en de golf van Nicoya. Een prachtige tocht.
In monteverde reservaat ligt het enige nevelwoud van Costa rica. Dit wording beschermd en je vindt er heel divers dieren- en plantenleven.

We slapen hier in huisjes. We hebben met de groep 2 huisjes . Iiedereen heeft een eigen kamer in het huisje.
S avonds zijn we met Melanie gaan eten bij cafe cabure heerlijk eten en mooie ligging. Heb hier voor t eerst een wrap met kip en chocolade op. De eigenaars komen uit argentinië . Ze maken hun eigen chocolade toppie.

Zoals ik had beloofd zou ik vertellen wat voor geweldige dag we hebben en hadden gehad in de ochtend/ vroege middag.
Al vroeg gingen we met de bus naar de plek waar we over een hangbrug gingen wandelen en een canopy tour.
Eerst zijn we met ze zessen over de lange hangbruggen gaan wandelen in het nevelwoud. Je loopt boven de boomtoppen en ziet als je geluk hebt t dieren leven. Deze wandeling duurde 2 uur .
Na deze prachtige wandelingen zijn wij voor meer actie gegaan en hebben we de spectaculair canopy tour gaan doen. Je hijst je eerst in een veilig tuigje en helm op en dan slinger je tussen en boven de boomtoppen.
Je leert de jungle op een andere manier kennen.
Om t alleen te doen vond ik dood eng maar ook te zwaar dus had ik mijn eigen costiricaanse tarzan.
In totaal duurde de rit 2 uur.
Je hebt steeds een stop onderweg en dan ga je weer door.
Het was echt super gaaf....
Daarna zijn we terg gegaan en even heerlijk op bed wat bij geslapen.

Nu maken we ons op om naar cafe art te gaan om heerlijk te eten.
Morgen hebben we een lange bus rit van 6 uur voor de boeg
Maar ja, t mot anders komen we er niet...

Adios en tot in san gerardo de dota.


  • 06 April 2012 - 08:01

    Suzan:

    Ooooow wat klinkt dat heerlijk allemaal! Geniet er lekker van! Gaaf zeg die wandeling en zo door de jungle heen sjeesen :). Hier is het nog steeds koud, maar gelukkig niet nat. Verder vermaken we ons wel :-). Vandaag met z'n drieen, Martijn Achmed en ik, vanwege vrije en zieke. Geniet lekker Yo!! En tot over een tijdje weer! x

  • 06 April 2012 - 08:20

    Mary:

    Wat een avontuur weer!
    Ben erg blij dat je niet op het paard geklommen bent!
    Rustig aan daar en lekker genieten verder!
    Liefs

  • 11 April 2012 - 21:31

    Mam Frieling:

    11 April..Ik ben net terug van onze Paas Cruise de rest hoor je wel.De jungle is voor jullie toch wel heel mooi.Ik hoop dat je niet te veel overneemt van die slingerapen.Nog lekker genieten van de laatste dagen Groetjes en veel liefs xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

yolan en maarten

Actief sinds 31 Maart 2010
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 21857

Voorgaande reizen:

05 April 2015 - 30 Mei 2015

relax bali

13 Maart 2014 - 04 April 2014

Rondreis india - nepal.

17 Maart 2013 - 12 April 2013

Avonturen Thailand

26 Maart 2012 - 17 April 2012

Costa rica rondries

09 Mei 2011 - 03 Juni 2011

yo en maarten relax vakantie bali

09 Mei 2010 - 02 Juni 2010

avonturen yo en maarten maleisie

Landen bezocht: