Bangkok - kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Bangkok - kanchanaburi - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Bangkok - kanchanaburi

Door: Yolan en maarten

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

22 Maart 2013 | Thailand, Kanchanaburi

Hier dan eindelijk het eerste verslag:

17 maart vertrek Bangkok

Hallo lieve vrienden hier even een verslag van uit Bangkok

Zo jut en jul zijn in Bangkok....

Op de 17 de zijn we door onze privé chauffeur erik en olla keurig afgezet op Schiphol. Nogmaals thanks
Na de gebruikelijke inkopen...en een glas champie zijn we bij onze vrienden van KLM in gestapt en vertrokken.
Rond 1100 uur Thaise tijd geland in Bangkok. En kon ons avontuur beginnen.

De gebruikelijke dingen gedaan geld wisselen, taxi zoeken met meter...dat was ons wel tig keer gezegd anders werd en word je afgezet.
Een gewaarschuwd mens ....idd dit x nog niet belazerd, je voelt t al aankomen . lees verhaal Bangkok dag 2

Aangekomen in t hotel navalai river resort.
Ff liggen pitten en daarna op het dak van t hotel een duik genomen en uiteraard een cocktail.
Het hotel ligt super centraal
Direct aan t water waar je de water taxi kan nemen en vlak bij super leuke straatjes om te eten.
S'avonds heerlijk gegeten en dat voor 3 euro.. En dan heb je ook nog van alles waar kan dat nog. Idd Thailand.
Vroeg ons mandje in gegaan.

18 april Bangkok dag 2
Rip of day!!

Na een heerlijke nachtrust, en een lekker ontbijt zijn we begonnen aan dag 2 ..
Met de water taxi naar het grand Palace .
Dan heeft onze Bea maar een tuin huisje, wat immens groot en alles prachtig.
We keken onze ogen uit nog nooit zoveel pracht en praal bij elkaar gezien.
Na 1,5 uur te hebben rond gesjokt, want bij 38 graden en luchtvochtigheid van heb ik jou daar moet je vooral sloom lopen.

Na het bezichtigen van t paleis op naar Wat pho , budha van 46 m lang en 15 m hoog te gaan bekijken.
Maar onder weg gebeurde het volgende.
We liep richting wat pho , en onderweg vroeg een man of we naar wat pho gingen, wij zeiden ja en wees ons naar gebouw ( weet ik veel hoe t eruit ziet)bij een hek en twee openstaande deuren stond een
man in een gidsen pak en een militair. ik vroeg of we naar binnen konden Uiteraard zei hij ja, maar het was gesloten tot 1300.
Wel vreemd , normaal niet dicht. Maar vandaag was wel speciale monniken dag wisten we. Hij stelde voor om een tuktuk te nemen en eerst wat rond te rijden. Aangezien wij dit toch wilde en wat andere dingen wilde mee pakken goed plan
Hij regelde een tuktuk 50 Bath =€ 1,25 om diverse dingen te zien en dan terug naar wat pho..goede deal
We voelde helemaal geen nattigheid , en stapte in.
Om vertrouwen de winnen ging hij eerst naar de eerste tempel, klein en schatig.
Toen wilde we naar t.a.t om tickets te halen ook geen probleem, croste nog even langs monument van democratie .
Maar toen kwam t een wazig verhaal hij moest even langs een kleding en juwelierszaak. Wij zeiden nee dank je.
Maar nee, hij ging er gewoon heen, dus uitstappen en binnen 2 tellen zaten wij weer in zijn tuk tuk... Hij werd al bozer, toen stopte hij bij de juwelier. Dat kwam goed uit ..we moesten naar de wc. Binnen een tel in tuktuk. Nog bozer. Maar wij bleven lachen en bracht ons nog naar twee andere tempels.
Onder tussen begon hij over de prijs ..we zeiden niks en bleven vriendelijk lachen.
Hij vroeg waar nog meer heen , naar wat pho zeiden we maar dan werd t duurde .. We zeiden weer niks.
Hij gaf een flinke dot gas en was niet meer zo vriendelijk..
En nu komt t.....hij zette ons af bij wat pho. Wat denk je..
Hele andere ingang en bij de ingang stond weer een gids die ons naar de kassa wees. ..uhhh t was nog geen 1300?!
Ik zei,, ik dacht dat t dicht was tot 1300,, o zei hij" dat zijn oplichters staan aan de andere kant, je hebt net pech gehad dat er geen politie was...
En wat moest je voor tuktuk betalen..50 vertelde ik.!!
Hij lachte, en zij dan zullen ze flink gebaald hebben..
Wie heeft nu wie eigenlijk op gelicht -:)....dat zou ze leren!!

Na dit tafereel zijn we dan eindelijk t terrein opgaan en de budha gaan bekijken, mooie tempel en immens budha. Erg de moeite waard.
Lekker bij kraampje gegeten en met de water taxi over na Wat Arun.
Mooie tempel en mooi uitzicht.

Daarna naar t hotel heerlijk af koelen in t zwembad...plons.

19 april Bangkok dag 3

Na het ontbijt geestelijk voorbereid voor de fietstocht. Vandaag hebben we bij Co. Van kessel een fietstocht geboekt van 5 uur..
Maar voordat we begonnen zijn we eerst s'ochtends naar t hotel gegaan waar de film Hangover ook een rol in speelde.
Boven op t hotel ( super gaaf hotel) heb je een geweldig uitzicht over skyline van Bangkok.
Na het bewonderen van t uitzicht, zijn we neer gestreken aan begin van China town om even wat te eten. Op een lege maag kan je niet fietsen.

1300 werden we verwacht bij t kantoor waar de fietstocht startte .
We werden met nog 2 andere mannen ( Amerikaan en Ned. die in Amerika woont) vriendelijke ontvangen door Amy die ons ging vertellen over de fiets tocht.

We startte in China town, Kruip door sluip door, Achter langs en langs was -lijnen en door de keuken. ( keuken is een groot woord)
Na dat we door door China town waren gefietst, gingen we verder door allerlei kleine straatjes . Bezichtigen van diverse tempels, bezoek monnik. Die nu nog aan t bidden is omdat ik te dicht bij hem stond.
Een vrouw moet afstand bewaren ...
Na bezoek monnik op de longtail boot langs paal woningen.
Daarna op de fiets verder door de pandarijst velden, heerlijke geur.
En verder op de fiets door t boeren gebied.
Aan t einde van d fiets tocht een heerlijke maaltijd het was een top fiets dag..moe maar voldaan.

Aangekomen bij t hotel, hebben we de te kleine bad jassen aan getrokken. Om zo over te steken voor een heerlijke olie massage.
Bij de receptie van t hotel zijn ze nog aan t bij komen van t lachen. 2 veel te grote mensen in te kleine badjas met te kleine slippers oversteken voor massage..dat doet nooit iemand. Iedereen gaat in kleding...wij niet.
Het was een super massage goed voor de beentjes.. Eigenlijk voor alles.

Na de massage moe in bed om de volgende dag fris en fruitig te vertrekken naar kanchanaburi.

Kanchanaburi
1ste dag

Om 7 uur ging t wekkertje ...vandaag gaan we Bangkok verlaten.
Na t ontbijt in de taxi gestapt, om vervolgens met handen en voeten bij de minivans uit te leggen waar we een moesten,.,geen mens begreep ons.
Tot dat maarten een idee had. ....
Yo..staat er in dat travel boek niet de Thaise naam er achter..en wel verdomd...
Zo kon ik laten zien waar we heen moesten.. Erg lachen.
Met ze allen op gevouwen, v.n.m maarten in t busje.. Dat busje is echt niet gebouwd voor reuzen...
Na ongeveer3 uurtjes rijden vanuit Bangkok kwamen we in kanchanaburi aan. Overgestapt in taxi..meer een soort vee wagen maar prima..
Na tien minuten kwamen we aan in oriental kwai resort.
Wat prachtig...
Het resort (tje) is op gebouwd uit los staande bungalows ligt pal aan de riverkwai
Het word gerund door Ned.
Eten top..huisje top, gasten top...echt een aanrader.
Lekker aan de pool gehangen met andere gasten relax dag..
Wat zou de dag van morgen brengen

Foto's volgen

• 22 Maart 2013 - 06:58

Marianne Smit-Wijsman:

Bedankt voor jullie uitgebreide reisverslag ! Heb er van zitten smullen en wat hebben jullie in twee dagen al veel gezien en gedaan. Echt geweldig, zit helemaal mee te genieten vooral van jullie excursie met de tuk tuk.
    Ja zulke werledreizigers als jullie gaan gewoon stoicijns door en gaan met de ...............tuktuk.
    Wens jullie nog heel veel plezier en kijk naar het volgende verslag uit. Goh Yolan knap dat je daar de tijd nog voor gevonden hebt zo'n heel epistel, maar wel heel leuk :) groetjes uit het nog steeds 's morgens autokrabbende Baarn, groet Buuf Marianne

• 22 Maart 2013 - 10:36

Agnes:

Wat klinkt dat heerlijk allemaal!
    Ben helemaal niet jaloers hoor,trek lekker me donzen jas nog maar een keer aan....haha

Heel veel reisplezier mensen en een zoen uit Baarn

• 22 Maart 2013 - 12:57

Paul:

Wij komen er aan

• 22 Maart 2013 - 15:01

Henk:

Pfffff ben blij dat het hier wat kouder is.
    Veel plezier.

• 22 Maart 2013 - 15:05

Andy:

leuk allemaal hoor...enne ..dat jullie dan toch nog belazerd worden...jullie..die daar vaker zijn geweest....jullie..die reuzen uit het westen...tjonge tjonge ze hebben wel lef hè.Ik heb ook nog medelijden met die monnik...jaja hij staat heeeeeeeeeeel dicht bij jou ( Yo ) en monniken mogen nergens aan denken dan alleen het bidden ..zielig voor hem hoor!!!!! Ik lees het volgende berichtje wel weer ...veel plezier daar en geef ons nu ook maar een beetje zon want hier wordt het morgen 0 graden met een gevoelstemp. van min 10 graden. hebben jullie nog een beetje medelijden met ons? bye bye

• 22 Maart 2013 - 16:16

Leslie :

Super leuk Yo! Ben jaloers! Wij allemaal hier @Adecco..

• 22 Maart 2013 - 20:19

Ineke:

Wat hebben jullie in korte tijd al een boel beleeft stelletje levensgenieters!.... Nog heel veel plezier samen. Liefs uit zeer koud Nederland.

• 22 Maart 2013 - 20:22

Ineke:

Wat hebben jullie in korte tijd al een boel beleeft stelletje levensgenieters!....nog veel plezier samen. Liefs uit een zeer koud Nederland.

• 22 Maart 2013 - 23:18

Marianne:

Heb genoten van jullie prachtige foto's is maar één woord voor GEWELDIG!!! Geniet ze!

• 24 Maart 2013 - 10:18

Mam Frieling:

GEWELDIGE foto''s ik heb ze gezien ......ben weel een beetje jaloers .....ha ha .geniet er heerlijk van.