Chaingmai en meer avonturen tot en met koh yao noi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Chaingmai en meer avonturen tot en met koh yao noi - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Chaingmai en meer avonturen tot en met koh yao noi

Door: Yolan en maarten

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

01 April 2013 | Thailand, Chiang Mai

Chiangmai
Dag 1
Wat is t hier lekker.. Geen zweten! Heerlijke temparatuur hier.
Na lekker aan t zwembad en wat te hebben bij geslapen van de trip met de reis.
Zijn we met de tuktuk taxi naar de avond markt gegaan.
De homestay ligt wat buiten t centrum. Is wat minder luxe maar erg mooi verder en wat t leukste maak is de kok en de eigenaren.
De keuken is midden in ruimte waar je eet, " veranda " . Je hebt t gevoel dat je hier woont. Eten is echt geweldig en wat zijn ze aardig.
De mensen die naar Thailand gaan en wat ik las al een hotelletje hebben geboekt in kanchanaburi -:) . Als je na chaingmai gaat en niet erg vind buiten centrum en iets minder luxe dan in kanchanaburi boek dit ook..
De eigenaar kan alles voor je regelen.

De avondmarkt is erg leuk...hele straat en plein met diverse kraampjes.
Achter de bazaar allemaal eet stalletjes. Bijna geen toerist te zien,
Ongelofelijk, je kunt zo lekker en voor bijna niks eten daar.
Na t eten, masker gescoord voor onze wand met maskers en toen voet massage en maarten Thaise massage zonder happy end !!!!
Na een leuke avond, bij terug komst nog even bij de cecil gezeten.

Chiangmai
2 de dag en 3 dag

Heerlijk geslapen en fris uit ons bedje, klaar voor t bezoek aan de tempel wat phrathat doi sethup..ligt op een berg. 309 trappen omhoog maar er is ook een lift.....idd vak lift dus.
Na dat we tempel hadden bezocht die erg mooi ligt en volop druk was met biddende mensen..maar eerlijk is eerlijk hij is mooi.
Daarna zijn we naar de oude stad gegaan en nog twee mooie tempels,gezien.
Na dat we er klaar mee waren zijn we op zoek gegaan naar lunch tentje waar
Ik over had gelezen. Gelukkig dat de tuk tuk wilde zoeken het was meer dan de moeite waard.
Heerlijke lunch...na de lunch afkoelen in t zwembad.
S avonds had Pom ( de Thaise kokkin die ook kook cursussen geeft) voor ons een 5 gangen diner gemaakt wat lekker uit de kunst..
Na t heerlijke eten vroeg ons mandje in want de volgende dag gaan we 2 dagen met privé chauffeur naar t noorden.

Om 800 stond gon ons op te wachten om met ons 2 dagen op pad te gaan.
Onze eerste stop was....bij en cave tempel. Ik hield t voor gezien maarten vond t top. Daarna zijn we naar uiteraard weer een tempel geweest, maar deze was weer anders volop mozaïek en werkende jonge monniken!!
Na het bezichtigen van deze tempel zijn we lokaal gaan eten.
Na t eten ging onze reis verder naar mae salong.
Onder weg nog boven op een berg gestopt voor uitzicht en een tempeltje.
De rit er na toe was echt super, alleen beetje jammer dat alles in rook stond !!
In miramar wordt veel grond in de hens gezet en ook in t noorden van Thailand ivm droog seizoen.
Voordat we na onze geusthouse gingen gestopt bij chinesemarkt.
Hier hebben we thee gedronken ...
Daarna zijn we naar little home geusthouse gegaan in mae salong.
Was geweldig.. De hele locale bevolking liep voor onze veranda langs.
In mae salong woont 80% Chinezen en 15 % miramar en 5% thais, chinezen gevlucht toen er oorlog was tussen China en Birma.
Miss en mister long waren super mensen. Ze waren enorm gast vrij en hebben echt zo lekker gekookt voor ons geweldig.
Lekker s'avonds op veranda met biertjes gezeten en genoten van de dorps mensen en gekken!!

Volgende ochtend naar de ochtend Markt geweest. Wat een belevenis!!
Daarna even ontbijten en verder met onze tocht.
Eerste stop bij thee plantage, daarna naar de grens miramar.
Wat chaotische toestand, auto's vol mensen en volop zooi te koop.
Geweldig om te zien. Na dit schouwspel ging onze reis verder naar The golden triangel ( miramar,Thailand, Laos) mooi om te zien hoe dit als een triangel in t water ligt.
Daarna uiteraard weer eten bij de lokale bevolking.
Maagjes vol en op naar de witte tempel.
Aangekomen bij de tempel wist ik niet wat we zagen..super van ver af lijkt t wel of het allemaal diamant zijn van de glinstering.
Deze tempel is gemaakt door een kunstenaar, alles is wit met glas. Echt geweldig.
Daarna ging onze trip verder door het nat. Park.
De 2 dagen waren geweldig, wat is t noorden mooi en de mensen zo vriendelijk en aardig..
Voordeel van privé chauffeur je kunt aangeven wat je zelf wil en stoppen waar je wilt...echt top. We hebben bijna geen toeristen gezien in de plaatjes waar we stopte te gek.
Na aankomst lekker een duik en ons opmaken voor t diner....ben benieuwd.

Chiang mai
4 de dag olifanten dag 1 dag trainen en zwemmen met de olifanten...

Gisteren avond heeft onze kokkin weer enorm heerlijk dineer voor ons klaar gemaakt was super lekker en gezellig met Fransen,,, jaja jut en jul en verder Fransen.erg grappig op te zien hoe wij en hun met handen en voeten aan t kletsen waren..
Na een gezellige avond ,staat van daag de dag in t teken van olifanten wassen en trainen .
Samen met 2 gasten van onze homestay werden we op gehaald door onze gids.
We zaten wat krap in t busje maar, ze zitten ook met 5 op een scooter dus niet zeiken. Halve wegen de rit, trapte hij op de rem, draaide op decweg en ging zij straat in. We snapte er niks van wat bleek..te veel mensen in t busje geen licentie voor..na wat hobbel de bobbel beland bij de olifanten.
We werden in groep je verdeeld en kregen uitleg over de dag. Eerst voeden, dan wassen en klein ritje maar niet zo als bij vele olifanten Camps gebeurd.
Hier zijn er 6 die door de eigenaar zijn bevrijd en voor veel geld zijn overgekocht.
Vele olifanten moeten met een bakje de hele dag rond lopen op de straat en dat is erg zielig.
Het was een belevenis..wat hoog als je er op zit.. Geweldig om met ze te zwemmen, wassen en eten te geven..
Na de super dag back to The homestay , s avonds met ze allen Thaise fondue.

Vroeg onze nest de volgende dag vroeg vertrekken naar koy yao noi

Chiangmai naar koy yao noi op naar teiland

Om 7 uur stond de taxi klaar om ons naar t vliegveld te brengen.
Om 8.45 vertrokken we met Thai air richting Phuket een vlucht van 1,45 minuten.
Niet te geloven kregen zelfs nog drinken en een snack !!!
Bij aankomst op t vliegveld van Phuket, taxi naar de boot.
1 stap buiten t vliegveld deuren en de taxi chauffeurs vallen bijna over je heen .
Boeven zijn t , maar na een 2 weken hebben we t onder de knie.
Ik riep,, wie wil ons brengen voor 300 bath naar de boot ...had gehoord en gelezen dat je voor 400 er moest komen.
Uiteraard hapte er niemand dus liepen we weg..maar zoals we al dachten kwam er na een tel iemand achter ons aan en die wilde t doen voor 350 bath Bingo!!

Aangekomen bij de pier, konden we binnen afzienbare tijd met de speedboat mee naar t eiland...
Aangekomen op t eiland in een taxi wagentje naar de bungalow.
De bungalow staat op een heuvel en heeft fantastisch uitzicht op zee.
De huisjes zijn basic maar prima.. En zeker met dit uitzicht geweldig.
We hebben helaas geen airco.. Normaal is dat hier ook niet nodig, maar geloof dat het weer overal van slag is hier dus ook.. Bloed en bloed heet...oké je hoort ons niet klagen!!
Het eiland is prachtig..klein eiland en bijna geen toerisme!!
Geweldig!! We hebben voor de hele week 2 scooters gehuurd en crossen elke dag ergens heen.. Bakken in de zon is er niet bij dat is vragen om problemen.
Het is echt zo mooi, en de mensen die we ontmoeten tijdens t scooter rijden zij te gek.
Dinsdag ( morgen dus) gaan wij met 2 mensen uit zuidafrika een boot trip maken naar kleine eilandjes ...ben erg benieuwd,
We houden jullie op de hoogte.

• 01 April 2013 - 17:08

Marianne:

Hoi hoi,
    het eerste waar ik aan denk na en al tijdens ik het verslag lees is: "Yolan je hebt je roeping misgelopen, wat zal jij een godee reisleidster zijn!"
    Kan nog hoor!
    Geweldig wat jullie weer zien en beleven de foto's zijn super.
    En................. vandaag schijnt hier de zon en dat is geen 1 april grap. Nog heel veel plezier daar!!

• 01 April 2013 - 20:56

Melanie:

Huren jullie de hut van een politieman? Mars is daar ook geweest.
    Moet je maar vragen naar twee kale mannen John en Marcel de kickbokser. Die kent hij wel.
    Leuk om jullie reis te lezen. Geniet nog jullie. Het weer hier wil niet echt opschieten. Neem graag wat zon mee terug!

Xxx

• 02 April 2013 - 17:45

Mam Frieling:

HALLO.HALLO.geweldig dat jullie dit alles meemaken.maar weet je dat er bij circus RENS twee personen worden gevraagd om olifanten te trainen EVEN SOLICITEREN.wie weet doen. Jo afdingen dat heb je wel geleerd zeker voor een taxi JUTenJUL hebben jullie een rijbewijs om te crossen op een scooter? Veel plezier en geniet er nog van GOETJES EN VEEL LIEFS XXXXXX

• 03 April 2013 - 13:04

Andy:

stoer hoor...met zulke grote jongens werken

• 03 April 2013 - 20:13

Petra:

Wat een geweldige reisverhalen en en prachtige foto's. Sommige lijken wel ansichtkaarten, schitterend! Have fun en geniet ervan samen, wij volgen jullie verhalen met gepaste jalousie