Einde vakantie - Reisverslag uit Nakhon Phanom, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Einde vakantie - Reisverslag uit Nakhon Phanom, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Einde vakantie

Door: Yo en maarten

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

11 April 2013 | Thailand, Nakhon Phanom

T einde van de vakantie!!!!

Dinsdag ...
Dag wat in t teken stond van massage en bezoeken van de tatoo tempel.
S ochtends met tuktuk naar de tempel. Wat apart omdat te zien.
Mensen zitten in rij voor een monnik die met een naald en inkt tatoo zet.
Je kunt kiezen voor een blijvende of een die weer weggaat.
Ons niet gezien...brrr.
Voor de tempel ligt de floting markt veel kleiner dan in Bangkok en niet toeristisch...
Na dit schouw spel op naar t ziekenhuis...nee we hebben niks, maar hier heb je gediplomeerde masseur.
Keurig afgezet door onze tuktuk man werden we ontvangen.
Wachtkamer vol Thaise mensen.
Eerst wordt je bloeddruk gemeten omdat tijdens de massage je bloeddruk om gaat checken ze t..
Daarna wordt gekeken of je soft/ middel / harde massage..
Gelukkig hadden we een Thaise uitleg mee gekregen van uit t home stay!
Conclusie maarten volop hard en ik .. Voetenmassage soft en schouder met warme soort balletje en herp de rest durfde ze niet aan haha...
Het was heerlijk...maarten wilde de masseur mee naar huis nemen.
Je kunt je Thailand op elke hoek van de straat of strand laten masseren, maar dito's dag en nacht verschil.

Daarna zijn we met de brommer taxi terug gegaan, deze variant van vervoer hadden we nog niet gehad. Alles gehad, boot, trein, vliegtuig, tuktuk, olifant,limo. Longtailboot,scooter...
Er staan mannetjes met hesje aan bij brommer en dan hop je achter op, geweldig.
Bij thuis komst heerlijk op de rivier gedobberd.
S avonds lekker gegeten en gehoord van twee Amerikanen dat abidabi de plek is. Het lijkt wel een sprookjes land.
De straatveger verdiend nog meer als ons. Bekeuringen geen probleem worden niet uitgeschreven...mensen hebben toch genoeg geld wat een verhalenhebben we gehoord over dat land...bizar!!!

Uiteraard potje miauwen...het kaartspel(gok)spel.
En wie heeft dubbel en dwaars haar inzet terug verdiend idd ikke

Woensdag

Vandaag uiteraard nog een keer massage...de schot Amerikaan en maarten laten zich onder handen nemen nogmaals...
Ik blijf heerlijk bij de rivier , lekker wat luieren en alles lekker laten wassen vandaag..en dat voor niks niet te geloven hoe lief!!!, nog een kabouter in de tas die t in de kast legt en we zijn klaar.
En genieten van t prachtige uitzicht

Donderdag---vertrek Thailand.

Vandaag is t de laatste dag ...jammer, maar wat hebben we t top gehad.
Thailand is een land wat veel te bieden heeft, voor ieder wat wils.
Voordat we gingen hoorde we dat erg veel mensen naar Thailand gingen we gingen er vanuit dat t erg toeristisch zou zijn.
Maar met de juiste voorbereidingen en tips ( thanks zwientje -:, John)
Zijn we op plekken geweest waar wij nog een bezienswaardigheid zijn.
M .a.w we are coming back!!!
Op naar de plain...see you all back home
Liefs yo en maarten, we hopen dat jullie weer met veel plezier hebben mee genoten van onze verhalen...XXX

• 11 April 2013 - 07:37

Marianne:

En of ik genoten heb!
    Je kunt je verslag in noekvorm uit gaan geven Yolan.
    Wat geweldig dat zo'n masseur precies weet wat je nodig hebt, een zacht warm balletje en niet zo'n harde hand!!!!! En die kaaboutertjes die je was doen zodat je alles weer schoonmee terug kunt nemen. Wat zal het weer wennen zijn thuis. Wens jullie een goede terugreis en voor het eerst heeft het vannacht niet gevroren! Zondag kun je je balkonnetje op zodat je kleurtje opl peil blijft. Nogmaals bedankt voor de gezellige en boeiende verslagen en wel thuis!!!

• 11 April 2013 - 10:12

Mam Frieling:

Aan alles komt een eind.Ook aan geweldige masseurs .Yo jij neemt jou eigen masseur ( maarten) toch mee ? die weet nu hoe het moet .HA HA. Een fijne terugreis liefs mam....xxx