Deel 2 kanchanaburi - Ayutthaya- chaing mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu Deel 2 kanchanaburi - Ayutthaya- chaing mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van yolan en maarten - WaarBenJij.nu

Deel 2 kanchanaburi - Ayutthaya- chaing mai

Door: Yolan en maarten

Blijf op de hoogte en volg yolan en maarten

25 Maart 2013 | Thailand, Chiang Mai

Kanchanaburi dag 2

Vandaag staat op t programma de
Hellfire pas gedenk teken en de brug over de riverkwai.
Na een top nacht rust en super lekker ontbijt met uitzicht op de riverkwai, stond de taxi klaar om ons als eerste naar de hillfire pas te brengen.

Hillfire pas is de pas die de krijgsgevangenen hebben uit gegraven waar de Birma spoorlijn door heen liep en loopt.
Britse en Australië en Ned. En Engelse krijgsgevangenen moesten in barre omstandigheden de rotsen uit hakken voor de Birma spoorlijn.
Tijdens de wandeling heb je audio op je oren en hoor je hoe t was. Wij vonden 2 uur lopen al zwaar heet en vochtig. Kun je na gaan als je dag in dag uit moest hakken in de rots . Echt verschrikkelijk .
Na deze fascinerende wandeling zijn we op de trein gestapt en over de Birma lijn naar naar kanchanaburi gereden.
Tijdens de rit over de brug van de riverkwai gekomen.

Aan t einde van de trein rit stond onze taxi moe maar voldaan stapte we in.
Terug bij t resort een frisse duik voor korte duur...want wat nog nooit was gebeurd gebeurde nu....hagelstenen !!er kwam een mega wind op waaien en onweer..de regen kwam met bakken naar beneden, en de storm en de hagelstenen veroorzaakte chaos!! Stroom uit, bomen om ver... Paniek in de tent...maar na 20 min en veel schade is t weer mooi geworden .
Voor hier zwaar balen...

Kanchanaburi - Ayutthaya
dag 3 vertrek dag

Lekker uitgeslapen, onze laatste dag hier vandaag staat op het programma
Om naar Ayutthaya af te reizen. We hebben besloten om vandaag rechtstreeks de taxi te pakken geen zin om 5 uur bezig te zijn.
Vandaar de taxi,...ipv 5 uur bus ongeveer 3 uur taxi..voor €50 euro maar dan krijg je bij de prijs in achter in achterbak moeders de vrouw en baby erbij in. Wel lachen...
Aangekomen Ayutthaya ( Unesco ) zagen we direct de prachtige reünies tempels.
Het hotelletje ( I U Dia on the Rivier) ligt prachtig gelegen aan de rivier met prachtig uitzicht op tempel.
Na het installeren van onze spullen zijn we op aanraden van de eigenaar van de over kant bij stalletje wat gaan eten . Heerlijk !! En dat voor de prijs van €1,50
Na t eten hebben we met 2 andere gasten een tocht gemaakt met bootje over de rivier. Erg indruk wekkend de reünies .
Na de boottocht zijn we met tuk tuk door stad gereden, om de stad bij night te zien...dat viel tegen.
Afgesloten met lekker eten thanks tripadvisor ...
Leuk klein rest. zitten op de grond en moeders maakte t eten heerlijk!

Ayutthaya dag 2 - vertrek naar Chiangmai

Vandaag gaan we fietsen door Ayutthaya..
Crossen langs de reünies ..na 2 uur te hebben gefietst en zweet over onze ruggen hielden we t voor gezien...
De mooiste dingen gezien, s' middags wat geluierd bij t zwembad om ons geestelijk voor te bereiden op de nacht trein naar Chiangmai.

Na een lekkere luie middag , nog even wat gegeten bij onze vriend aan de overkant.
Maar omdat het zo warm was en hij t vervelend vond dat we bezweet in de trein kwamen, zij hij in niet verstaanbaar Engels dat we maar in t cafeetje/ restaurantje van t hotelletje moesten gaan zitten hij bracht t wel.
We dachten dat hij grap maakte..
Maar toen we binnen kwamen bij ons rest van t hotel werd ons verteld dat de overbuurman zo met eten kwam.
Idd hij kwam met een dienblad van de overkant aangelopen, je kunt je voortellen dat we ontzettend hebben gelachen, te gek gewoon.
Na t eten naar station gebracht, moesten uiteraard wachten..treinen hier nooit op tijd!!
De "stationschef " bracht ons helemaal naar voren, ik dacht dat we moesten gaan lopen...totaal van t perron af in t donker...
Maar al gauw bleek dat wij wagon 11 eerste klas hadden en de rest van 10 en 9 werden ook gebracht.
De trein kwam en we konden in de wagon.
De bedden waren keurig opgemaakt, eigen was tafeltje prima..
De wc moet je alleen met was knijper op gaan ....pis lucht.

Na een nacht in de trein...best oké geslapen kwamen we op tijd aan dat is niet te geloven...normaal altijd te laat!!

We werden op t station op gewacht door onze gastheer.
We zitten in chaing mai ongeveer 10 min buiten t centrum. Aan de rivier.
Het is een home stay. Ontzettende aardige gast vrouw en man. Cecil is Frans en Juul komt hier vandaan. Het heeft zijn ouderlijke huis omgebouwd tot homestay. Tomman homestay
Als ik dit aan t schrijven ben hebben we met hun plan gemaakt.
De meeste tours zijn erg toeristische..vandaar dat we uiteraard wat anders willen.
En dat wordt uiteraard later in geuren en kleuren verteld..als t zo ver is..
Vandaag ff relax en vanavond naar de avondmarkt.

• 25 Maart 2013 - 08:55

Andy:

joh..die hagelstenen waren voor ons bedoeld hoor want die hebben we nog niet gehad hier! Geniet maar lekker dan doen wij dat hier ook ( ahum ahum ) Leuke foto's trouwens....de groeten maar weer en tot een volgend verslag hè

• 25 Maart 2013 - 09:00

Yolan En Maarten :

Groeten terug..uit lui lekker land

• 25 Maart 2013 - 11:39

Marianne:

Wat jullie allemaal meemaken in een paar dagen grenst aan het onbeschrijfelijke. Ik geniet heerlijk mee! Blijf gezond en blijf genieten, groetjes

• 25 Maart 2013 - 13:00

Silvia:

Wat klinkt het allemaal heerlijk!!! Wat Eric en ik heel leuk vonden in Chiang Mai was een kookcursus bij Thai Kitchen Cooking Centre (www.thaikitchencentre.com). Eerst naar de markt boodschappen doen en dan koken. Misschien wat voor jullie? Heel veel plezier nog! Geniet er van. Liefs!

• 25 Maart 2013 - 14:09

Mam Frieling:

Lui lekker land .Eten kost niets.Zo houden jullie centjes over.Dit is misschien iets voor onze volgende .reis .DUBAI (denkertje) mooie foto*s ......groetjes blijf gezond veel liefs xxxxxx

• 25 Maart 2013 - 16:07

Melanie :

Wat leuk om te lezen allemaal! Jullie zijn op een hele andere manier dan Marcel was door Thailand aan het reizen. Mars kwam er meer om te trainen en heeft diverse eilanden bezocht met boot en vliegtuig. Thailand is zo groot dus er valt nog veel meer te zien. Wij lezen en lijken met veel plezier jullie fantastische reis. Geniet ervan en vooral ook met elkaar. Voor je het weet zit je weer thuis en hier is het weer echt k....!! Dus last het zweet maar lekker lopen over jullie rug!!! Haha liefs mars en mel.

• 25 Maart 2013 - 16:31

Henk:

En wij maar werken.

• 25 Maart 2013 - 16:32

Henk:

Pannekoek.

• 25 Maart 2013 - 16:36

Anja:

Wij genieten mee en doen volop inspiratie op voor onze eigen reis naar Thailand. Heb al geboekt bij Evelien en Djo. Vonden het erg leuk dat we via jullie bij hen terecht zijn gekomen.

• 25 Maart 2013 - 17:27

Anita:

Klinkt allemaal fantastisch, leuke verhalen ook voor ons .
    Begin door de verhalen ook zin te krijgen om naar een vooral warm en zonnig land te gaan! Blijven genieten...Liefs

• 25 Maart 2013 - 18:42

Alma:

Lieve vriendjes, wat klinkt dat allemaal geweldig. En zoals gewoonlijk weer wat van die Yo dingen meegemaakt. Haha. Dat belooft nog wat voor de rest van de reis.
    Geweldige foto's ook. Nog heeeeeeeeel veel plezier, lekker genieten en dikke kus van ons allemaal.

• 25 Maart 2013 - 20:08

Ineke:

Wat maken jullie een ongelofelijk mooie reis. Leuk om jullie te volgen vanuit m'n warme werkkamer. XX

• 26 Maart 2013 - 22:05

Rens:

Wow, wat een heerlijk land om doorheen te reizen! De reiskriebels beginnen spontaan weer te borrelen! maar ja voorlopig voelt een weekendje Friesland al als een wereldreis met 2 ukkies :-) Geniet nog van de dagen die komen gaan! Lfs uit de Pluimhof